Cilj predmeta
Osposobljavanje studenata da koriste savremene metode i tehnike koje se koriste u menadžmentu, kao i ilustracija veština koje doprinose unapređenju funkcionisanja organizacije.
Ishod predmeta
Studenti će steći osnovna znanja o teoriji, principima i praksi mendžmenta. Biće sposobni da upotrebe stečena znanja u procesima planiranja, organizovanja, vođenja i kontrole različitih poslova, poduhvata i organizacije. Biće sposobni da primene veštine formiranja timova, komunikacije, pregovaranja, rešavanja konflikata, liderstva i motivacije u donošenju poslovnih odluka.
Teorijska nastava
Menadžment kao veština, nauka i profesija. Interdisciplinarnost menadžmenta. Definisanje i razvoj menadžmenta. Menadžment procesi. Funkcionalne oblasti menadžmenta. Proces planiranja. Proces organizovanja. Proces kadrovanja. Proces vođenja. Proces kontrole. Proces odlučivanja. Menadžer i timski rad. Ličnost menadžera. Društvena, poslovna i korporativna odgovornost. Osnovni primeri korporativne odgovornosti. Motivi i motivacija. Liderstvo i konflikti. Organizaciona struktura i tipovi menadžmenta. Top-menadžment, naučni menadžment, menadžment malih, srednjih i velikih preduzeća. Planiranje kao funkcija menadžmenta. Strategija i strategijsko planiranje. Organizovanje kao funkcija menadžmenta, delegiranje, decentralizacija, proces projektovanja organizacije, zapošljavanje i upravljanje ljudskim resursima. Interno i eksterno regrutovanje. Uticaj na funkcije vođenja, komunikacije i motivacije. Kontrolisanje. Izrada poslovnog plana, institucionalni aspekti menadžmenta. Korporativno upravljanje. Novi koncepti i pristupi menadžmentu.
Praktična nastava
Metode i tehnike menadžmenta. Metode planiranja. Metode organizovanja. Metode kontrole. Metode upravljanja komunikacijama i informacijama u organizaciji. Odlučivanje menadžera. Potrebna znanja i sposobnosti menadžera. Izbor menadžera. Formiranje i upravljanje tima. Studije slučajeva iz oblasti razvoja ljudskih resursa i komunikacija, elektronskog poslovanja, kontrolinga i operativne revizije, osiguranja i rizika, finansijskog menadžmenta i menadžmenta medija, zatim trendova u obrazovanju i poslovnim integracijama, memenadžmenta u zdravstvu. Svaka od navedenih oblasti biće obrađena kroz primere savremenog poslovanja i najnovija dostignuća u predmetnim oblastima.
2 thoughts on “Osnove menadžmenta”
Comments are closed.