Cilj predmeta
Sticanje znanja koje je potrebno za rešavanje realnih ekonomskih problema na savremen i efikasan način.
Ishod predmeta
Očekuje se da studenti ovladaju mikroekonomskom teorijom i njenim osnovnim instrumentarijumom da bi teorijska znanja mogli da primene na praktične poslovne ili ekonomske probleme.
Teorijska nastava
Osnovne zakonitosti i alati mikroekonomske analize; tržište; budžetsko ograničenje; preferencije; korisnost; potrošačev izbor; potrošačeva tražnja; otkrivena preferencija; efekti supstitucije i dohotka; kupovina i prodaja; intertemporalni izbor; tržište imovine; neizvesnost; rizična imovina; potrošačev i proizvođačev višak; tržišna tražnja; tržišna ravnoteža; teorija proizvodnje i izbor tehnologije; maksimiziranje profita; minimiziranje troškova; funkcije troškova; ponuda preduzeća i grane; potpuna konkurencija; monopol; oligopol; kartel; monopson; monopolistička konkurencija; tržište faktora proizvodnje; teorija igara; teorija blagostanja; eksternalije; javna dobra; asimetrične informacije.
Praktična nastava
Analiza ponašanja potrošača. Funkcija tražnje, elastičnost tražnje. Maksimizacija profita firme. Optimizacija poslovanja preduzeća u uslovima savršene konkurencije, monopola, diskriminacije cenama, oligopola i monopolističke konkurencije. Regulisanje prirodnih monopola, posredna i neposredna kontrola cena, antimonopolske mere i određivanje tržišne moći preduzeća. Merenje društvenog blagostanja, maksimizacija društvenog blagostanja. Eksterni efekti, javna dobra. Cost-benefit analiza. Opšta privredna ravnoteža.