Cilj predmeta
Uvođenje studenata u oblast računarske grafike i upoznavanje sa osnovnim tehnikamaiz ove oblasti.
Ishod predmeta
Na kraju kursa uspešan student će razumeti tehnike rasterizacije, modelovanja i renderovanja u računarskoj grafici, moći će da modeluje osnovne grafičke objekte i primeni osnovne algoritme za renderovanje koristeći OpenGL.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava
Razvoj računarske grafike i osnovni pojmovi. Pregled grafičkih sistema. Hardver za računarsku grafiku. Primitivni grafički objekti i njihovi rasterizacija. Rasterski grafički algoritmi za crtanje, ispunu i isecanje 2D primitiva (linija, krug elipsa). 2D i 3D geometrijske transformacije. Svetlo i boje. Obrada slike, hromatski filteri, filteri premeštanja, konvolucija. Vektorska grafika, afine transformacije. Proceduralno generisanje, fraktali, koherentni šum. Animacija, kretanje, interpolacija, animacione krive, ključni frejmovi. Parametarske krive, Bezjeove krive. Sistemi čestica. Reprezentacija objekata u 3D koristeći Constructive Solid Geometry. Napredni modeli osvetljenja (Phong). Napredni algoritmi za renderovanje površi, Ray tracing.
Praktična nastava
Pregled grafičkih sistema i OpenGL. Primitivni grafički objekti u OpenGL. Geometrijske transformacije u OpenGL. Prikaz objekata u 2D u OpenGL. Prikaz objekata u 3D u OpenGL. Reprezentacija objekata u 3D. Osnovni modeli osvetljenja i osnovni algoritmi za renderovanje površi u OpenGL.