Strategijski menadžment

Cilj predmeta

Osnovni cilj predmeta je sticanje teorijskih i praktičnih znanja, sposobnosti i kompetencija u oblasti strategijskog upravljanja. Kurs treba da osposobi studente za ostvarenje tog cilja upoznavanjem sa procesom formulisanja, vrednovanja i implementacije strategije. Cilj je da studenti ovladaju osnovnim metodama, tehnikama i alatima koji omogućavaju donošenje odluka u procesu strategijskog upravljanja, da budu u mogućnosti da sagledaju i analiziraju trendove iz okruženja, kao i interne resurse potrebne za formulisanje i primenu strategije koja omogućuje ostvarivanje ciljeva organizacije.

Ishod predmeta

Student je obučen za prikupljanje, analizu i korišćenje relevantnih informacija iz okruženja u procesu odlučivanja i obavljanja menadžerskih funkcija, posebno na nivou strategijskog menadžmenta, korišćenje metoda, tehnika i alata strategijskog menadžmenta u rešavanju složenih problema upravljanja organizacijom. Identifikovanje i alokacija strategijski značajnih resursa radi sticanja konkurentske prednosti organizacije, evaluacija odluka u strategijskoj analizi, vrednovanje strategija, izbor optimalne strategije i implementacija strategije.

Teorijska nastava

Pojmovno određivanje strategije i strategijskog menadžmenta. Procesi strategijskog menadžmenta. Strategijska analiza opšteg, konkurentskog i internog okruženja. Formulisanje strategije, utvrđivanje načina, metoda i tempa rasta organizacije. Finansiranje rasta i bitni aspekti vrednovanja strategije. Implementacija strategije. Ključni aspekti strategijskog upravljanja funkcionalnim područjima: strategijsko upravljanje ljudskim resursima, proizvodnjom, istraživanjem i razvojem. Ključni koncepti marketinga i logistike za strategijsko upravljanje organizacijom.

Praktična nastava

Analiza primene teorijskih rešenja u praksi, analiza okruženja i prikupljanje i korišćenje informacija u procesu strategijskog odlučivanja, identifikovanje strategijskih pitanja značajnih za formulisanje vizije, misije i ciljeva organizacije i razvijanje strategije organizacije. Praktična nastava obuhvata i analizu poslovne prakse savremenih organizacija, sagledavanje mogućnosti i izazova primene koncepta strategijskog menadžmenta, ovladavanje metodama i tehnikama strategijskog upravljanja radi njihove uspešne implementacije u praksi preduzeća i drugih organizacija.

1 thought on “Strategijski menadžment”

Comments are closed.