Uvod u 3D animaciju

Cilj i ishod predmeta

Cilj učenja predmeta je da studenti saznaju svojstva 3D modelovanja, odnosno osnovna načela, te bazične
postupke i medije kod poligonalnog modelovanja. Dopunski, studenti se informišu o odabranim
ostvarenjima iz 3D animacije. Cilj je da nauče softversko trodimenzionalno oblikovanje i da se pripreme
za animaciju u trodimenzionalnom virtuelnom prostoru.
Studenti nauče principe poligonalnog modelovanja u funkciji animacije. Osposobljavaju se za izbor načina
modelovanja prema određenoj svrsi modelovanja. Saznaju osnovne funkcije softverskih alata za 3D
modelovanje i 3D animaciju.

Teorijska nastava

Principi modelovanja; Poligonalno modelovanje; Alati za kreiranje poligona (Creating 3D Polygons).
Kreiranje i crtanja oblika (3D Spline Models); 3D Modifier; HardSurface modelovanje, Organsko modelovanje,
UV mape.

Praktična nastava

Osnovne funkcije programa Autodesk Maya (kretanje kroz virtuelni prostor, uticanje na objekte,
korištenje manipulatora za pomeranje, rotiranje, uvećavanje); Hijerarhije u 3D softveru i animacija
ekspresijama; Keyframe animacija – rotacije i veličine (squash and stretch); NURBS modelovanje – linije;
NURBS modelovanje – oblici; Uvod u poligonalno modelovanje. Quad modelovanje; Poligonalno
modelovanje jednostavnog karaktera; Poligonalno modelovanje karaktera po zadatku; UV mapiranje;
Digitalno vajanje; Osnove 3D materijalizacije; Riging – Uvod u skeletne sisteme. Riging – Pravljenje
jednostavnog skeletnog sistema. Pravljenje kontrola; Skinning, Skin Bind.

5723-uvod-u-xa-3d-xa-animaciju