Uvod u softversko inženjerstvo

Cilj i ishod predmeta

Cilj je da studenti razumeju i savladaju metode i tehnike profesionalnog razvoja softvera, što uključuje
rad na sledećim celinama: softverski procesi, agilni razvoj softvera, inženjering zahteva, modeliranje
sistema, dizajn arhitekture softvera, dizajn i primena softvera, testiranje i evolucija softvera.
Student je stekao teorijska, metodološka i praktična znanja o razvoju softverskog sistema, primenjujući
određene softverske tehnologije, koje se primenjuju korišćenjem savremenih tehnika, modela i procesa:
Studenti razumeju i primenjuju principe i pravila dizajna informacionih sistema; Student razume i
primenjuje principe dobre prakse u inženjerstvu softvera; Student razume i koristi UML jezik za
opisivanje i dokumentovanje softverskog projekta; Student razume i zna da koristi tehnike projektovanja
softverske arhitekture informacionog sistema; Student je osposobljen da primeni tehnike validacije,
verifikacije i testiranja softvera, itd.; Poznavanje i razumevanje agilnih metoda razvoja softvera;
Poznavanje metodologija i tehnika za upravljanje projektima za razvoj softvera.

Teorijska nastava

Pojam softverskog inženjerstva. Modeli procesa i životnog ciklusa. Alati i tehnike za modelovanje
procesa. Modelovanje u praksi. Planiranje i upravljanje projektom. Praćenje progresa. Ocenjivanje
potrebnog napora i rizika u projektu. Plan projekta. Prikupljanje korisničkih zahteva. Vrste zahteva i
njihove karakteristike. Validacija i metode merenja tokom procesa. Dizajniranje sistema. Dekompozicija
i modularnost. Arhitektonski stilovi i strategije. Karakteristike dobrog dizajna. Tehnike poboljšanja
dizajna. Evaluacija, validacija i dokumentacija. Implementacija programa. Dokumentacija. Testiranje
programa. Greške i defekti u softveru. Test plan. Automatizacija testiranja. Testiranje sistema.
Funkcionalno testiranje. Testiranje performansi. Čitljivost, raspoloživost i održivost. Testiranje
instalacije. Testiranja kritičnih sistema. Isporuka sistema. Dokumentacija i obuka krajnjeg korisnika.
Održavanje sistema. Izmene i njihovo praćenje. Metrika u održavanju sistema. Evaluacija i poboljšanje
proizvoda, procesa i resursa.

Praktična nastava

Uvod u UML jezik. Detaljni prikaz UML klasnog dijagrama, obnavljanje objektnog modelovanja i praktična
primena PowerDesigner alata na studije slučaja: Upravljanje insulin pumpom, MHC-PMS sistem i udaljene
meteorološke stanice. Modelovanje strukture podataka na konceptualnom i fizičkom nivou. Za svaki od
ER (Entity-relation) notacija prikazan je primer. Prikaz osnovnih karaktertistika svakog modela upotrebom
Power Designer CASE alata. Izrada UML dijagrama slučajeva korišćenja u svrhu prikupljanja i
modelovanja zahteva korisnika. Kreiranje računa u banci: Primer generisanja koda za sistem banke.
Studija slučaja – Restoran: Primer generisanja koda iz modela – sistem RMOS.

1 thought on “Uvod u softversko inženjerstvo”

Comments are closed.

2916-uvod-u-softversko-inzenjerstvo