Studentkinja Milena Mitić odbranila je diplomski rad na temu „Istraživanje upotrebljivosti korisničkog interfejsa informacionog sistema globalne studentske organizacije AIESEC“

Studentkinja Računarskog fakulteta Milena Mitić je u utorak, 27. septembra 2022. godine odbranila diplomski rad na temu Istraživanje upotrebljivosti korisničkog interfejsa informacionog sistema globalne studentske organizacije AIESEC pred komisijom koju su činili mentor dr Dušan Vujošević i član dr Jelena Vasiljević.

U uvodu svog rada Milena je istakala sledeće:

Nakon Drugog svetskog rata kada se grupa mladih ljudi okupila iz različiith zemalja severne Evrope kako bi napravili organizaciju koja će se zalagati za to da rata više ne bude i kako će povezivati ljude iz različitih krajeva sveta da se bolje upoznaju i da razumeju druge kulture, veroispovesti, vrednosti pa čak i mišljenja. S toga su slali studente u inostranstvo i isto tako, dovodili inostrane studente u svoje zemlje. Međutim, kako je bilo teško dogovarati kada će koji praktikant doći preko pisma odlučili su da prave konferencije gde će se s vremena na vreme okupljati i tu sklapati dogovore. Te konferencije postoje i danas, ali ono što je olakšalo celu ovu priču jeste da, kako je tehnologija napredovala, tako su i oni uveli Globalni Informacioni Sistem i odlučili da sve te razmene prebace na platformu što zbog lakše komunikacije što zbog trekovanja ogromnog broja razmena. Podatak govori o tome da je izmedju 2010. I 2015. godine bilo malo manje od milion razmena. Ono što je mene fasciniralo a što me je navelo da razmislim o ovoj temi, jeste to da ova platforma ima veliku moć da menja ljudima živote. Između ostalog, 2018. godine sam sasvim slučajno pronašla njihov sajt, otišla na njihovu praksu i postala član te organizacije. Kako su moja pozicija i odgovornost u organizaciji rasli tako su rasli i problemi koje sam uočavala sa korišćenjem platforme i zato sam mislila da je idealna prilika da se istraži ova tema, ali isto tako i da im se pomogne da poboljšaju korisnički interfejs kako bi korisnici lakše i brže pronašli prave prakse za sebe.

Kako će u ovom radu biti reči o korisničkom interfejsu i globalnom informacionom sistemu koji ću u daljem tekstu zvati Expa, volela bih da prvo prođemo šta je to i čemu služi.

S obzirom da smo došli do zaključka da je Ekspa najbolji izbor, potrebno je da se 1) unajme dizajneri koji će doprineti vizuelnom prikazu interfejsa. 2) Da naprave šablon koji će biti jednostavan za korišćenje, a zapravo moderan i pregledan. Kao i da 3) poprave stvari koje smo naveli u odeljku Smernice (strana 49). Kad se sve to primeni, potrebno je 4) da se odradi poslednje testiranje pred puštanje – tako što će naći 10 ispitanika i sa njima odraditi intervjui da zajedno developeri dizajneri i korisnici prođu kroz celu platformu i da diskutuju o tome šta vide na ekranu na svakom koraku koji prolaze kroz interfejs. I poslednj korak je da 5) poprave fidbek.

Ukoliko korisnici ni tada ne budu zadovoljni Ekspom, druga opcija je da se pronađu nova alternativna rešenja tj. druge platforme koje mogu da pariraju Ekspi i da se uporede. Pored upoređivanja karakteristika mogu da se odrade i merenja tačnosti koliko je vremena potrebno za Ekspu, a koliko za alternativno rešenje i da se zatim donese odluka koje je bolje rešenje. Ukoliko je alternativno rešenje bolje, da se pređe na tu platformu. – zaključila je Milena.

Fotografije sa odbrane dostupne su u galeriji.