Теме семинара 2022

Историја употребе наших слова на рачунарима

Проф. др Драгољуб Пилиповић, РАФ

У надметању између Истока и Запада победили су потоњи својим технолошким иновацијама и сада цела планета користи рачунаре чији је корен писања слова заснован на латинској абецеди. Где су ту наша слова и како је кроз историјске периоде примицало се подршци писању нашим словима све до данашњег Уникод распоред – то је тема ове презентације.

Филтрирање сигнала

Др Ђорђе Бабић

Циљ дигиталне обраде сигнала је да се сигнали, и подаци, обраде како би из њих избацили нежељене ефекте и компоненте, на пример шум. Овако обрађени подаци се прослеђују посебним апликацијама и алгоритмима. На предавању ћемо се упознати са основним појмовима сметњи, филтрирања на примеру актуелних сигнала, као што су цене одређених роба или курсеви валута. Потом ћемо истраживати како да направимо и реализујемо једноставне филтре. Примери ће бити обрађени у софтверском пакету Оцтаве, са освртом и на друга окружења.

Шта раде компајлери

Проф. др Душан Вујошевић

Компајлери су неизоставан алат у раду програмера. Програмски код написан на вишем програмском језику преводе у код разумљив машини. При том врше читав низ обрада, анализа, прерада и оптимизација. На предавању ће бити приказано које целине чине компајлер. За сваку целину биће описано шта обавља и који апстрактни формализми из домена рачунарских наука јој у томе помажу. Представиће се и типично окружење за развој компајлера у савременом рачунарству, као и изазови који се пред развојем компајлера очекују у будућности.

Интерфејс мозак-рачунар

Проф. др Јелена Младеновић

Мислима можемо да контролишемо рачунаре.

Шта је то Cloud? Шта је тај AWS? Како се Zühlke уклапа у то?

Павле Прица, Марко Миливојевић

Осврнућемо се на једног од највећих провајдера, AWS (Amazon Web Services) и његову историју, односно, где су почели, а где су данас. Биће речи о пројектима који се ослањају на Cloud у Zühlke-у и детаљније презентације једног од највећих пројеката на Cloud-у, како у Zühlke-у тако и шире.

Развој видео игара

Младен Јовановић, студент треће године Рачунарских наука и оснивач Секције за развој видео игара на РАФ-у

У оквиру предавања причаћемо о томе шта је „видео игра“, шта све она подразумева и како изгледа процес прављења видео игре. С обзиром на то да област развоја видео игара постаје све популарнија у свету и код нас, биће речи о потребним кадровима и о томе за којим кадровима је данас највећа потражња.

Период на факсу: како да се знању придода искуство

Зорана Страценски, Софија Марковић, Сања Перовић, Workpuls

Факултет је место за стицање основе и знања које представља подлогу за све на чему developer једног дана жели да ради. Међутим, теорија и пракса не морају да иду увек одвојено. У току предавања ћемо поделити tips&tricks из индустрије о томе како период на факултету може да се искористи не само за учење, већ и за учествовање у активностима које ти доносе искуство и примењиво знање и припремају те за цео IT свет. Звучи захтевно? Други део предавања ће управо због тога бити усмерен на начин на који обавезе на факултету и практичне активности могу да се укомбинују, тако да се креативном хаосу да структура и постигне све што се жели.

Направите свој први веб-сајт користећи WordPress

Александар Арнаутовић, TX Services

Научите како да направите свој први презентациони сајт или веб-продавницу без икаквог знања програмирања користећи WordPress платформу.

Коришћење serverles SQL технологије за аналитику великих података

Страхиња Родић, Мајкрософт развојни центар Србија

Током ове презентације осврнућемо се на то шта је Азурова Синапса за аналитику великих података Мајкрософтовог Азура, шта је serverles SQL технологија Азурове Синапсе и како се она може користити за аналитику великих података.

Паркирање у урбаним срединама

Марко Младеновић, РАФ

Интересујемо се за тему налазења најбољег паркинг места у уским градским језгрима. У овој презентацији представицемо историјат овог проблема као и нека савремена ресења у оквиру иницијативе „Smart cities“.

Алгоритми инспирисани природом

Милан Томић, РАФ

Направићемо кратак преглед метода које на делу показују како познавање света који нас окружује уз мало маштовитости може помоћи у решавању проблема који су тешки за израчунавање традиционалним приступима.

Arduino демонстрација

Бранислав Милојковић, РАФ

Демонстрација рада Arduino микроконтролера, уз једноставно програмирање.

C програмирање на Петљи – шта је рекурзија?

Група асистената, РАФ

Након основног упознавња са РАФ курсом на порталу petlja.org учесници ће се кратко упознати са основним елементима програмирања. Затим ћемо покушати кроз дискусију и једноставније задатке да проникнемо у идеју рекурзије као једног од популарних метода за решавање проблема у програмирању. Видећемо шта је рекурзија, који су неки од најчешћих проблема које решавамо рекурзијом и како се имплементира рекурзија у програмском језику C. Учесници радионице моћи ће да пишу своје програме и да их тестирају онлајн на порталу petlja.org у оквиру курса Рачунарског факултета.

Обновљиви извори енергије

Проф. др Лазар Карбунар, РАФ

Дефиниција обновљивих извора енергије, примери реализације система који врше конверзију бесплатне енергије у електричну, коришћење рачунарских система као контролера процеса претварања бесплатне енергије у електричну. Након основног упознавња са РАФ курсом на порталу petlja.org учесници ће се кратко упознати са основним елементима програмирања. Затим ћемо покушати кроз дискусију и једноставније задатке да проникнемо у идеју рекурзије као једног од популарних метода за решавање проблема у програмирању. Видећемо шта је рекурзија, који су неки од најчешћих проблема које решавамо рекурзијом и како се имплементира рекурзија у програмском језику C. Учесници радионице моћи ће да пишу своје програме и да их тестирају онлајн на порталу petlja.org.

Квантно програмирање за свакога

Петар Првуловић, РАФ

На овом предавању видећемо докле се стигло са квантним рачунарима, како квантно програмирање изгледа из угла програмера и како да покренемо програм на правом квантном процесору.

Моја каријера у гејмингу

Жељко Марковић, Nordeus

Како изгледа пут од интересовања до каријере у game developmentu? Да ли вам је потребно ванземаљско знање да бисте учинили да се неки карактери крећу по екрану? Кратак одговор је не, а ако те занима зашто и на који начин и ти можеш да се започнеш своју каријерију у гејмингу.

Хајде да направимо нашу криптовалуту

Лав Леон Худак, MVP Workshop

Можемо ли сами направити нашу криптовалуту на Ethereum blockchain-у? На предавању ћемо направити прост паметни уговор (smart contract) у програмском језику Solidity који ће нам помоћи да урадимо управо ово. Видећемо како можемо приступити нашој криптовалути преко интернета и како је можемо послати коме год желимо.

Од цртежа до анимације

Горан Рубил, РАФ

Обухватиће укратко цео процес реализације/продукције 3D анимираног филма на општем нивоу, преко примера из већ постојећих остварења из области 3D  карактерне анимације. То подразумева планирање, разраду и реализацију одредјених активности по одредјеном редоследу. Осмишљавање и дизајн карактера, одредјивање стила анимације, прављење рига, анимирање по задатом сценарију, look development, lighting, rendering и композитинг видеа. Идеја је да се предавањем приближи, демистификује и појасни цео креативни и организациони процес кроз који се пролази приликом прављења 3D анимација.


2 thoughts on “Теме семинара 2022”

Comments are closed.

6247-teme-seminara-2021