Наука о тајном писању – криптографија и шифровање, проф. др Ђорђе Бабић
Ученици уче како се алфанумерички карактери могу употребити за кодовање текстова у циљу забаве. У оквиру предавања представиће се принципи кодовања, илустроваће се прављење специфичног кода са ограниченим бројем симбола. Биће објашњено како раде прости симетрични кодови, и како се могу разбити. У оквиру предавања биће приказане и објашњене анимације познатих историјски алгоритама шифровања као што су машина Енигма, и DES шифарски поступак.
Примена вештачке интелигенције на играма, мсц. Бранислав Милојковић
Вештачка интелигенција као област истраживања постоји исто толико дуго колико и рачунарска наука. Силни помаци су направљени од њеног настанка, али још увек нисмо дошли до машина која се понашају идентично као људи. На предавању ће бити дискусије о томе како можемо да дефинишемо вештачку интелигенцију, који су централни проблеми вештачке интелигенције, и погледаћемо конкретне примере вештачке интелигенције у акцији, конкретно, у игрању античке кинеске игре го. Ова игра ће се показати као тренутно једна од најинтересантнијих арена за борбу између човека и машине.
Увод у дигиталне комуникације, проф. др Десимир Вучић
Излажу се принципи и карактеристике дигиталних комуникационих система. Посебно су анализиране основне теореме у дигиталним комуникацијама. Разматрају се ограничења и изазови која намећу дигиталне комуникације, са гледишта теорије информација и физичке тачке гледишта.
Дигитална обрада слике, Немања Тонић, MDCS
Дигитална обрада слике, предавање Немање Тонића из MDCS-а
Нове технологије у служби филмских ефеката, Богдан Амиџић, Crater Studio
Ученици уче како се алфанумерички карактери могу употребити за кодовање текстова у циљу забаве. Представићемо како изгледа архитектура једног стандардног студија за визуелне ефекте (VFX), сa аспекта софтвера и хардвера. Показаћемо како најновије технологије попут GPU процесирања, cloud computing-а и машинског учења могу да се примене у VFX индустрији, а затим ћемо се осврнути на разлике између next gen видео игара и филмских ефеката, њихове сличности и међусобне утицаје.
Game Development, Дејан Пектер, Nordeus
Предавање на тему Game Development, а присутни учесници ће моћи да чују о развоју игара некада и сада и како се то ради у компанији Nordeus.
Радионица – рачунарске мреже, мсц. Дуња Мајсторовић, Невен Николић
Кратак увод у рачунарске мреже и симулација комуникације између умрежених уређаја. Конфигурација и тестирање виртуелне рачунарске мреже у симулатору.
Рачунарско инжењерство, мр Иван Бабовић
Рачунарско инжењерство (Computer Engineering) обухвата области рачунарског хардвера и софтвера, пројектовања и имплементације рачунарских мрежа, интеграције хардвера и софтвера. Пројектовање и програмирање паралелних, дистрибуираних и система специјалне намене, мобилних система и сервиса, као и пројектовања система са уграђеним рачунарима су савремени правци динамичног развоја рачунарског инжењерства.
Стеганографија: скривање поруке у слици или звучном запису, мсц. Милан Томић
Кратак историјски преглед начина сакривања порука тако да не изазову пажњу, физичка стеганографија. Осврт на неке технике дигиталне стеганографије и практични примери сакривања порука у мултимедијалним фајловима.
Хуманоидна и персонална роботика – стање и блиска будућност, проф. др Милош Јовановић
Роботи данас и сутра. Колико смо далеко од персоналних робота. Колико је робот сличан човеку. Може ли робот да науди човеку. Треба ли се плашити робота. Има ли питања без одговора у роботици.
Демонстрација слабости бежичне мреже и приказ шта се све налази у „ваздуху“, мсц. Петар Бојовић
Сазнајте шта се све налази у невидљивом простору које нас окружује. Разни сигнали у виду таласа се налази свуда у нашој околини. Сада, уз помоћ технологије можемо видети како они изгледају а можда и сазнати шта раде. Због своје природе ширења, овакав пренос сигнала је прилично несигуран када је потребно пренети неку поверљиву информацију. Показаћемо колико је потенцијално угрожена информација у јавном ресурсу као сто је ваздух.
Радионица – програмирање у C++, Лазар Миленковић, Јована Тодоровић
Уводни курс у C++ кроз практичан рад на BubbleBee сајту.
Пословни софтвер – трикови, Игор Мијатовић
Брзо решавање комплексних проблема у Word-у и Excel-у, употреба Mailings-а и форми, повезивање докумената.
Семантичко означавање интернет страна, проф. др Снежана Поповић
„Семантичко означавање“ је стандардни начин да се означи садржај интернет страна на начин да га машине (роботи, паукови) могу разумети. Када веб стране садрже семантички означене податке, Google и друге машине за претраживање могу да користе те податке да индексирају садржај боље, и представе их на видљивији начин у резултатима претраге, на пример, преко Rich Snippets, Breadcrumbs, или Sitelinks Search Box-а. Фокус предавања је на употреби MicroData и JSON-LD формата за семантичко означавање веб страна.
Препознавање говора, проф. др Стеван Милинковић
Принципи рачунарског препознавања говора зависно и независно од говорника. Моделовање говора. Дигитализација и обрада акустичког сигнала. Вектори својстава акустичког.
Сонограм: Визуелни приказ звука и промена звучног спектра, проф. др Иван Елезовић
Ускоро опширније…
Фотографија: медиј, Катарина Шошкић
Кроз примере из историје и личне праксе приближићемо учесницима семинара различите могућности приступа медију фотографије и њеној употреби зависно од контекста у ком се користи. Обухватићемо различита поља од портрета и моде у комерцијалној и нарученој фотографији до тзв. уметничке фотографије и различитих начина репрезентације. У том смислу дотаћи ћемо се и шире тематске целине штампаних и дигиталних медија где фотографија заузима веома важно место. Најзад, акценат на предавању ће бити на истицању могућности промишљања кроз медиј фотографије и употреби фотографије као алата при истраживању тема од ширег друштвеног значаја.
50 година видео игара: технологија и развој, мсц. Александар Станчић
Поглед на једну од најзанимљивијих и најдинамичнијих грана IT-а, која већ преко 50 година нуди нова искуства све широј публици и гура технологију напред. Анализа хардвера и техника програмирања кроз генерације и шта можемо научити из сваке, које су иновације довеле графику, звук и интеракцију до данашњег нивоа, и куда ће даље отићи у будућности.
Рачунарски дизајн: појам, историјске референце и савремене тенденције, Ненад Малешевић
Синтагма „Рачунарски дизајн“ означава све рачунарске праксе пројектовања за графичку производњу, као и праксе креирања интерактивних рачунарских медија у чијим је основама дигитална фотографија, илустрација или анимација. Аудиторијум ће се упознати са интердисциплинарним приступима дизајну, те са дизајном као метамедијском праксом. Иницираћемо критичку расправу појмова попут: „уметност“, „мода“, „лепо“, „корисно“ итд, и то на основу анализе референци из домена ликовне уметности, графичког дизајна, филма и фотографије.
Борба времена и резултата, Сергеј Гривцов, Devana
Да би се нешто урадило квалитетно потребно је пуно времена, веома често то време није доступно. Како се борити са овим проблемом као неко ко је почео да се бави развојем софтвера.
7 thoughts on “Теме семинара 2016”
Comments are closed.