Razgovori na RAF-u: „Od ideje do softverskog proizvoda i startapa“

Na Računarskom fakultetu i onlajn održan je razgovor na temu razvoja sopstvenih softverskih proizvoda i pokretanja startapa u petak, 15. marta. Na temu Od ideje do softverskog proizvoda i startapa govorio je uspešni alumnista Računarskog fakulteta Aleksandar Ilić, a razgovor je vodila dekanka prof. dr Bojana Dimić Surla.

Na razgovoru je bilo reči o tome kako studenti da znaju koji je pravi put kreiranja sopstvenog proizvoda i pokretanje startapa, kako progameri mogu kreativno da se izraze kroz spostvene projekte, kao i koje znanje je potrebno da bi se krenulo sa kreiranjem sopstvenog softverskog proizvoda. Aleksandar je govorio o tome kako pronaći vremena za razvoj sopstvenog proizvoda pored studija ili posla, koje su razlike između komercijalnog rada i autorskog rada, šta je potrebno za pokretanje startapa i koji su izazovi sa kojima se susreće kao osnivač startapa.

Razgovor je okupio veliki broj studenata koje je zainteresovalo da čuju iz prve ruke kako izgleda razvojni put do startapa. Aleksandrova priča je studentima bila veoma zanimljiva i inspirativna, o čemu svedoči i veliki broj pitanja koje su prisutni studenti imali za Aleksandra.

Na početku razgovora dekanka fakulteta je istakla motivaciju za vođenje ovakvih razgovora na fakultetu a to je podsticanje studenata da krenu u pravcu kreiranja sopstvenih softverskih proizvoda, ne prvenstveno sa ciljem komercijalizacije, već razvijanja odgovarajućeg pristupa razvoju softvera kroz rešavanje konkretnih problema i razvijanja kreativnosti.

Formalno obrazovanje u oblasti računarstva i sofverskog inženjerstva ima pristup da studentima približi različite tehnike, alate, teorijska znanja i formalne metode, pri čemu se nameće izazov gde i kako primeniti ova znanja u rešavanju konkretnih zadataka. Zadaci koji se kroz akademsko obrazovanje daju studentima su često veštački napravljeni da testiraju koliko su studenti savladali određene tematske oblasti i često ovi zadaci ne oslikavaju realne softverske izazove. Kroz razvoj sopstvenih proizvoda, ma koliko oni bili mali, studenti počinju da posmatraju razvoj softvera sa aspekta rešavanja konkretnih problema i traženja rešenja gde prvi korak može biti znanje stečeno kroz formalno obazovanje, ali može zahtevati i dodatno istraživanje. Smatram da je ovakva vrsta aktivnosti izuzetno korisna za studente i da u velikoj meri upotpunjuje znanje stečeno na fakultetu, zato je plan da Fakultet kroz razgovore ovog tipa i različite nastavne i vannastavne aktivnosti podstakne studente da rade na svojim sopstvenim softverskim proizvodima, izjavila je dekanka povodom održnog razgovora.