На Рачунарском факултету и онлајн одржан је разговор на тему развоја сопствених софтверских производа и покретања стартапа у петак, 15. марта. На тему Од идеје до софтверског производа и стартапа говорио је успешни алумниста Рачунарског факултета Александар Илић, а разговор је водила деканка проф. др Бојана Димић Сурла.
На разговору је било речи о томе како студенти да знају који је прави пут креирања сопственог производа и покретање стартапа, како прогамери могу креативно да се изразе кроз споствене пројекте, као и које знање је потребно да би се кренуло са креирањем сопственог софтверског производа. Александар је говорио о томе како пронаћи времена за развој сопственог производа поред студија или посла, које су разлике између комерцијалног рада и ауторског рада, шта је потребно за покретање стартапа и који су изазови са којима се сусреће као оснивач стартапа.
Разговор је окупио велики број студената које је заинтересовало да чују из прве руке како изгледа развојни пут до стартапа. Александрова прича је студентима била веома занимљива и инспиративна, о чему сведочи и велики број питања које су присутни студенти имали за Александра.
На почетку разговора деканка факултета је истакла мотивацију за вођење оваквих разговора на факултету а то је подстицање студената да крену у правцу креирања сопствених софтверских производа, не првенствено са циљем комерцијализације, већ развијања одговарајућег приступа развоју софтвера кроз решавање конкретних проблема и развијања креативности.
Формално образовање у области рачунарства и софверског инжењерства има приступ да студентима приближи различите технике, алате, теоријска знања и формалне методе, при чему се намеће изазов где и како применити ова знања у решавању конкретних задатака. Задаци који се кроз академско образовање дају студентима су често вештачки направљени да тестирају колико су студенти савладали одређене тематске области и често ови задаци не осликавају реалне софтверске изазове. Кроз развој сопствених производа, ма колико они били мали, студенти почињу да посматрају развој софтвера са аспекта решавања конкретних проблема и тражења решења где први корак може бити знање стечено кроз формално обазовање, али може захтевати и додатно истраживање. Сматрам да је оваква врста активности изузетно корисна за студенте и да у великој мери употпуњује знање стечено на факултету, зато је план да Факултет кроз разговоре овог типа и различите наставне и ваннаставне активности подстакне студенте да раде на својим сопственим софтверским производима, изјавила је деканка поводом одржног разговора.