Из техничких разлога садржај читалишта можете пратити искључиво на латиници.

10 IT poslova koje poslodavci najteže popunjavaju

Vratolomna brzina tehnoloških inovacija u eri digitalnih transformacija otežava kompanijama da pronađu i zadrže talente sa pravilnom kombinacijom vrhunskih veština i iskustva. Ali još se teže pronalaze kandidati sa veštinom dobre komunikacije i potencijalom za rukovođenje u skladu sa njihovim tehničkim znanjem, kaže Matt Sigelman, direktor firme za analizu tržišta rada Burning Glass. "U informacionoj tehnologiji, većina ljudi na srednjem ili višem nivou koji se mogu naći na tržištu stigla je tu gde se nalazi pre svega zahvaljujući svom tehničkom znanju, a ne na osnovu veština upravljanja i komunikacije. To znači da je određene uloge neverovatno teško popuniti, jer je za njih potrebno kako tehničko znanje i iskustvo specifično za domen i industriju, tako i veština rukovođenja. Kad god od kandidata tražite da vrši dve uloge -- u ovom slučaju, tehničku i upravljačku -- vi u suštini otežavate popunjavanje tih uloga pošto ponuda odgovarajućih kandidata bude sve manja," kaže Sigelman. Ovde, na osnovu istraživanja firme Burning Glass na više od 40.000 veb sajtova sa ponudom poslova od avgusta 2015 do septembra 2016, u redosledu broja dana potrebnih da se uloga popuni, navodi se deset IT poslova koji se najteže popunjavaju.

Опширније...

Pravljenje dobrog korisničkog interfejsa (III deo)

Dobar korisnički interfejs lako pridobija kupce i lako se koristi. Drugim rečima, dobar je i za poslovnu stranu i za one koji ga koriste. Ovde je jedan radni spisak ideja koje aktivno testiramo i ekskluzivno pišemo o njima. Pred nama je još dug put. Mi stalno učimo po čemu su neki korisnički interfejsi bolji, tako što isprobavamo ove ideje u različitim kombinacijama na pravim projektima optimizacije. Istovremeno, naši izvrsni klijenti nam dozvoljavaju da prenosimo detaljne priče o optimizacijama od kojih možete da učite. Dugoročno, naš cilj je da napravimo jedno spremište svedočenja koje će jasno pokazati koje ideje su se pokazale više a koje manje korisnim. Nadamo se da će to drugima olakšati život.

Опширније...

12 preterano korišćenih IT termina

Svaki deo korporativnog sveta ima svoj deo neobičnog, pa čak i čudnog žargona. IT nije u tome izuzetak, nudi nam oblake, ekosisteme, vodopade, sprintove i gužvu, pa čak i kolačiće i mrvice hleba (engl. breadcrumbs). Da li iko izvan IT sveta uopšte zna šta ti izrazi znače? Ovde je prvih 12 dosadnih, preterano korišćenih IT termina koje bi trebalo zameniti normalnim jezikom. (Nema potrebe da se ograničimo na 10 samo zato što je to uradio David Letterman.)

Опширније...

Kako kupovati onlajn i ostati bezbedan

Ne budite lenji ako je reč o vašoj privatnosti. Ostanite bezbedni tokom ovih praznika, uz ove korisne savete. Opet je to doba godine: uskoro ćemo početi da pretražujemo internet da bismo pronašli najniže cene za preznične poklone. Kao pametan onlajn kupac, posetićete mnogo veb sajtova da biste pronašli savršenu priliku, obično praveći naloge sa svojom kreditnom karticom i drugim ličnim informacijama. Ali kada dođe vreme da se odjavite, nemojte da napravite iste greške kao ja. Zaštitite sebe i svoju lozinku.

Опширније...

Pravljenje dobrog korisničkog interfejsa (II deo)

Dobar korisnički interfejs lako pridobija kupce i lako se koristi. Drugim rečima, dobar je i za poslovnu stranu i za one koji ga koriste. Ovde je jedan radni spisak ideja koje aktivno testiramo i ekskluzivno pišemo o njima. Pred nama je još dug put. Mi stalno učimo po čemu su neki korisnički interfejsi bolji, tako što isprobavamo ove ideje u različitim kombinacijama na pravim projektima optimizacije. Istovremeno, naši izvrsni klijenti nam dozvoljavaju da prenosimo detaljne priče o optimizacijama od kojih možete da učite. Dugoročno, naš cilj je da napravimo jedno spremište svedočenja koje će jasno pokazati koje ideje su se pokazale više a koje manje korisnim. Nadamo se da će to drugima olakšati život.

Опширније...