Opozovite e-poštu ili odložite njeno slanje u aplikaciji Outlook

Svako od nas se sigurno bar nekad predomislio posle slanja neke e-poruke. U aplikaciji Outlook je moguće opozvati slanje e-pošte i tako ispraviti moguću kobnu grešku.

Najvažnije ukratko

  • Da biste opozvali e-poštu u Outlook-u, idite u fasciklu Sent Items, otvorite poruku u novom prozoru, kliknite na File i izaberite Resend or Recall > Recall This Message.
  • Proces opozivanja možete da obavite samo ako su ispunjeni određeni uslovi, uključujući i to da i vi i primalac imate Microsoft Exchange ili Microsoft 365 nalog u istoj organizaciji.
  • Razmislite o korišćenju pravila u Outlook-u da biste odložili slanje e-pošte, umesto da se oslanjate na opoziv, kako biste sprečili slanje pogrešnih poruka.

U programu Outlook za stone računare možete da opozovete slanje e-pošte ako reagujete brzo. Pokazaćemo vam kako da opozovete slanje e-pošte u Outlook-u, navešćemo zahteve koji moraju da budu ispunjeni i ponudićemo alternativni pristup za korišćenje aplikacije.

Kako da opozovete slanje e-pošte u programu Outlook

Veoma je jednostavno da opozovete slanje e-poruke u Outlook-u, ali da li će taj zahtev biti uspešno obavljen, to je sasvim drugo pitanje. Da biste opozvali Outlook e-poštu:

  1. U programu Outlook idite u fasciklu Sent Items u levom oknu.
  2. Pronađite poruku čije slanje želite da opozovete i kliknite dvaput na nju da biste je otvorili u novom prozoru.
  3. U gornjem meniju kliknite na File.
  4. Kliknite na Resend or Recall > Recall This Message.
  5. U novom prozoru kliknite na Delete unread copies of this message da biste u potpunosti uklonili e-poštu iz prijemnog sandučeta primaoca. Umesto toga, možete da izaberete Delete unread copies and replace with a new message ako želite da pošaljete drugu e-poštu umesto prvobitne.
    1. Pored toga, možete da označite Tell me if recall succeeds or fails for each recipient. Tako ćete dobiti poruku o tome da li je svaki pokušaj opozivanja slanja poruke bio uspešan.
  6. Kada sve to obavite, kliknite na OK da biste poslali zahtev na adresu primaoca tražeći od klijenta e-pošte da izbriše prvobitnu e-poruku.

Koji uslove treba da ispunite da biste opozvali slanje e-pošte u programu Outlook?

E-poruku možete da opozovete samo ako i vi i primalac koristite Microsoft Exchange nalog, a veća je verovatnoća da ćete u tome uspeti ako ste u istoj organizaciji. MAPI i POP nalozi nisu podržani. Da biste proverili koji tip naloga e-pošte imate, uradite sledeće:

  1. Kliknite na File u gornjem meniju.
  2. Kliknite na Account Settings > Account Settings.
  3. Ostanite na kartici Email. Koristite kolonu Name da biste pronašli svoj aktivni nalog e-pošte. Kolona Type pokazuje tip naloga.

S obzirom na spomenuto ograničenje, opoziv neće funkcionisati za e-poštu koju ste poslali van svoje organizacije, na primer, na Gmail ili Yahoo nalog. To se dešava, jer kad e-pošta napusti vaš interni server, vi nemate kontrolu nad njom. Ne postoji univerzalno pravilo prema kome server e-pošte treba da se pridržava zahteva za opoziv. U stvari, zahtev neće ni biti obrađen.

Čak i ako ste vi i primalac na istom Exchange serveru, to još ne garantuje uspešan opoziv.

Što je najvažnije, primalac mora da otvori zahtev za opoziv pre nego što otvori prvobitnu poruku. Ako primalac prvo pročita prvobitnu poruku, da li pre nego što zahtevate opoziv ili posle, prvobitna poruka će ostati u njegovom prijemnom sandučetu. Iako će i dalje primati zahtev za opoziv koji ga obaveštava da želite da izbrišete prvobitnu poruku, samo primalac može da odluči da li će se prikloniti tom zahtevu.

Ipak, opoziv se obavlja automatski u pozadini, tako da primalac ne mora da pročita zahtev za opoziv ako je u svojim Outlook podešavanjima omogućio opciju Automatically process meeting requests and responses to meeting requests and polls. Tu postavku možete da pronađete u meniju File > Options > Mail > Tracking. Ponovo ćemo napomenuti da to važi samo ako primalac nije otvorio vašu originalnu e-poštu. Ako jeste, ostaće u prijemnom sandučetu bez obzira na to da li ste omogućili spomenuto podešavanje.

Isto tako, ako primalac po pravilu premešta vašu originalnu e-poštu iz prijemnog sandučeta u drugu fasciklu, zahtev za opoziv neće uspeti. Štaviše, ako je e-pošta poslata u javno prijemno sanduče i zahtev za opoziv pročita neko drugi, a ne određeni pojedinačni primalac, opoziv neće funkcionisati.

Konačno, zahtevi za opoziv se ne mogu obraditi ako primalac pregleda svoje e-poruke van Outlook programa za stone računare, na primer preko Outlook veb-aplikacije ili mobilnog uređaja.

Ukratko, da bi opoziv e-pošte bio uspešan, moraju biti ispunjeni sledeći uslovi:

  • I vi i primalac morate da budete na istom Exchange serveru.
  • Primalac mora da otvori zahtev za opoziv pre nego što pročita prvobitnu e-poruku.
  • Primalac ne sme da ima pravila koja menjaju ili premeštaju originalnu e-poruku.
  • Primalac mora da otvori zahtev za opoziv preko Outlook aplikacije za stone računare.

Kao što vidite, postoji veoma specifičan skup zahteva koji moraju biti ispunjeni da bi opoziv slanja e-poruke bio uspešan. Da biste bili sigurni da će sve proći kako treba, brzo tražite opoziv, ali ni tada ne možete biti sigurni da će sve proći kako treba.

Kako da odložite slanje e-pošte u programu Outlook?

Ako se često dešava da opozivate slanje e-pošte, možda bi bilo najbolje da preduzmete preventivne mere i postavite pravilo u Outlook-u za odlaganje slanja poruka.

U tom slučaju, ne opozivate slanje e-pošte, već ga odlažete, što vam daje malo vremena da razmislite da li ćete otkazati slanje e-pošte. Da biste uspostavili takvo pravilo:

  1. Kliknite na File u gornjem meniju.
  2. Izaberite Manage Rules & Alerts.
  3. Na kartici Email Rules kliknite na New Rule.
  4. Izaberite Apply rule on messages I send, a zatim kliknite na Next.
  5. Izaberite i izmenite uslove koje želite. Na primer, da li ćete ukinuti pravilo ako šaljete poruke određenoj osobi. Kada završite, kliknite na Next.
  6. Izaberite i izmenite sve postupke koje želite. Morate da označite odlaganje isporuke za određeni broj minuta.
  7. U donjem oknu kliknite na a number of da biste podesili na koliko minuta želite da odložite slanje, od 1 do 120, a zatim kliknite na OK.
  8. Kliknite na dugme Next da biste pratili uputstva čarobnjaka – podesite sve izuzetke i imenujte novo pravilo.
  9. Na kraju, pregledajte pravilo. Proverite da li ste označili opciju Turn on this rule. Kada završite, kliknite na Finish.

Kada je pravilo omogućeno, odlazne poruke će se nalaziti u fascikli Outbox sve dok ne istekne vreme koje ste odredili, pre kojeg možete ručno da ih izbrišete ako je potrebno.

Kao što ste videli, postupak za opoziv slanja e-pošte u Outlook-u je jednostavan. Međutim, da li će opoziv biti uspešan sasvim je druga stvar, jer zavisi od mnogobrojnih uslova. U svetu u kome ljudi mogu da pristupe svojim nalozima e-pošte sa bilo kog mesta u bilo koje vreme, ne bi trebalo da se oslanjamo na opoziv.

Zbog toga, ako često šaljete nešto greškom, razmislite o korišćenju metoda za odlaganje slanja e-pošte. To znači da e-poruka neće biti poslata odmah, dakle, da se nećete dovesti u neprijatnu situaciju.