Članovi zajednice OpenJDK su imali rok do 12. oktobra da glasaju o predlogu da se olakša razvoj za operativne sisteme iOS, Android i mobile Windows.Oracle razmatra da u komplet JDK (Java Development Kit) uvede portove … Opširnije
Veterani programeri dele lekcije koje su naučili tokom godina o tome kako da se uspešno upravlja poslovanjem profesionalnog kodiranja. Ako ste se nedavno priključili svetu profesionalnih programera možda mislite da ste, zahvaljujući obrazovanju i/ili obuci … Opširnije
Šta je ASP.NET?ASP.NET je frejmvork otvorenog koda (engl. Open-source) za web aplikacije koje se izvršavaju na strani servera dizajniran za razvoj veba kako bi proizvodio stranice dinamičkog sadržaja. Razvio ga je Microsoft kako bi omogućio … Opširnije
Kao što je poznato u svetskim okvirima, tendencije u daljem tehnološkom razvoju i razvitku u svim granama industrije jesu razvoj robotike i same veštačke inteligencije. S obzirom da se već godinama unazad napredovalo u razvitku … Opširnije
Najstariji računarski sistemi razvijani su u prvoj polovini dvadesetog veka. Oni su bili mehaničkog ili elektromehaničkog tipa. Programiranje istih je, ukoliko su uopšte bili programabilni, bila funkcija mehaničkog prepodešavanja njihovog hardvera. Unos novog ili promena … Opširnije
Eksperimentalni rezultatiUz ovaj rad, NEAT tehnika je implementirana na par problema. Prvo, standardni problemi treniranja mreža koje rešavaju eksluzivno ili (xor) i problem balansiranja inverznog klatna na kolicima (pole balancing problem). Zatim, NEAT je korišćen … Opširnije
Neuro-evolucija sa menjajućim topologijama (Neuro-evolution with augmenting topologies, NEAT) je tehnika koju su 2002. razvili Kenet Stenli Oven I Risto Mikulainen sa Univerziteta Teksas. Ova tehnika koristi genetske algoritme da istrenira strukturu mreže i težine … Opširnije
Mašinsko učenje je naučna disciplina koja se bavi stvaranjem i proučavanjem algoritama koji mogu da uče iz podataka. Takvi algoritmi funkcionišu gradeći model baziran na ulazima, i koriste ga da naprave predviđanja ili odluke (umesto … Opširnije
U prvom delu teksta koji je izašao na IT Čitalištu, bilo je reči o tome kako je obrazovanje, pogotovo solidna osnova u matematici, suštinski važno da bi se postalo odličan programer. U ovom, drugom delu … Opširnije
Jedna od najvećih grešaka koju stalno susrećem u svetu tehnologije je problem kratkoročne koristi nasuprot dugoročnih rešenja. Previše često programer koristi prečice: ono što je najlakše, uzima alatke koje već ima, ili tehnologije koje su … Opširnije