Istorija personalnih računara (3.)

1992.Microsoft Windows 3.1 je napravljen 1992. godine. Između Windowsa i tadašnjeg hardvera, resursi koji su postojali za Windows su ono što je prevagnulo. Windows je ubrzo postao podrazumevani operativni sistem koji se isporučivao sa novim … Opširnije

Opširnije

Detekcija ivica u slici

Detekcija ivica (rubova) jedan je od osnovnih problema u digitalnoj obradi slike, ali i jedna od najkorisnijih i najčešće korišćenih operacija na slici. Ivice su područja slike sa velikim razlikama u intenzitetu tačaka, i predstavljaju … Opširnije

Opširnije

Ekspertni sistemi (1.)

Pod ekspertnim sistemima podrazumeva se uspostavljanje unutar računara dela veštine nekog eksperta koji se bazira na znanju i u takvom obliku da sistem može da ponudi inteligentan savet ili da preuzme inteligentnu odluku o funkciji … Opširnije

Opširnije

Istorija računara (12.)

1972Prvi digitalni mikroračunar koji je bio dostupan za personalnu upotrebu bio je MITS (Micro Instrumentation and Telemetry Systems) 816. Iako nije  bio opremljen ekranom ili tastaturom, 816 je bio od značajnog interesa za ametere entuzijaste … Opširnije

Opširnije

Istorija računara (4.)

1940-1944S one strane Atlantika glavna potreba za podršku ratnim naporima bilo je dešifrovanje uhvaćenih poruka nemačkih snaga. Za šifrovanje se u prvim godinama rata koristila ENIGMA, dizajnirana u SAD. Tim iz Bletchey Parka, koji se … Opširnije

Opširnije

Izvestaj sa Hackathon takmičenja

Timovi sa RAFa:· Infinity: Miloš Biljanović, Dejan Pekter, Uroš Joksimović, Oroš Jozef· Tanja Vetrović Panković (3 mesto): Nikola Stoiljković· Mićko the Komplajler (bez nagrade): Nikola Smiljković, Dimitrije DimićNordeus Hackathon je takmičenje koje organizuje kompanija Nordeus … Opširnije

Opširnije

CRM u bankarstvu (3.)

Arhitektura CRM-aUsvajanje sistema CRM u banci zahteva zajednički rad na tri područja: organizacionom, operativnom i analitičkom . Svako područje obuhvata deo jedne poslovne aktivnosti, koja za izvršenje zahteva podršku informacionih rešenja. Za uspešno korišćenje CRM … Opširnije

Opširnije

Arhitektura mrežnog upravljanja (2.)

3 Model upravljanja mrežomPostoje tri različita pristupa implementacije upravljačkog rešenja:izolovani pristup;koordinisani pristup;integrativni pristup.Slika 2: Model upravljanja mrežomKod izolovanog pristupa, izolovani alati kreiraju se za svaki upravljački problem. Alati rade nezavisno jedan od drugog na osnovu … Opširnije

Opširnije

CRM u bankarstvu (4.)

Orijentacija ka korisnikuCRM je u tesnoj vezi s marketingom. Kompletna strategija i aktivnosti usaglašene su sa aktivnostima marketinga, prodaje i brigom o korisnicima. Pri tome se maksimiziraju efekti same interakcije.Briga o klijentima bankeDruga grana po … Opširnije

Opširnije

Biometrijska dokumeta (5.)

Biometrijski pasošiKarta zemalja koje su uvele biometrijske pasoše – februar 2009.LegendaImaju biometrijske pasošeBiometrijski pasoši samo za diplomateUvešće biometrijske pasoše u skoroj budućnostiBiometrijski pasoš je dokument koji kombinuje papirnu i elektronsku identifikaciju i koji koristi biometriju … Opširnije

Opširnije