Cilj i ishod predmeta
Osnovno razumevanje tehnika rasterizacije, modelovanja i renderovanja u 2D i 3D računarskoj grafici koristeći OpenGL. Na kraju kursa uspešan student će razumeti tehnike rasterizacije, modelovanja i renderovanja u računarskoj grafici i moći će da modeluje osnovne grafičke objekte i primeni osnovne algoritme za renderovanje koristeći OpenGL.
Teorijska nastava
Pregled grafičkih sistema. Primitivni grafički objekti i njihovi rasterizacija. Geometrijske transformacije. Prikaz objekata u 2D (2D viewing pipeline). Prikaz objekata u 3D (3D viewing pipeline). Reprezentacija objekata u 3D. Osnovni modeli osvetljenja i osnovni algoritmi za renderovanje površi. Reprezentacija objekata u 3D koristeći Constructive Solid Geometry. Napredni modeli osvetljenja (Phong). Napredni algoritmi za renderovanje površi, Ray tracing.
Praktična nastava
Pregled grafičkih sistema i OpenGL. Primitivni grafički objekti u OpenGL. Geometrijske transformacije u OpenGL. Prikaz objekata u 2D u OpenGL. Prikaz objekata u 3D u OpenGL. Reprezentacija objekata u 3D. Osnovni modeli osvetljenja i osnovni algoritmi za renderovanje površi u OpenGL.
2 thoughts on “Računarska grafika”
Comments are closed.