Istorija upotrebe naših slova na računarima
Prof. dr Dragoljub Pilipović, RAF
U nadmetanju između Istoka i Zapada pobedili su potonji svojim tehnološkim inovacijama i sada cela planeta koristi računare čiji je koren pisanja slova zasnovan na latinskoj abecedi. Gde su tu naša slova i kako je kroz istorijske periode primicalo se podršci pisanju našim slovima sve do današnjeg Unikod raspored – to je tema ove prezentacije.
Filtriranje signala
Dr Đorđe Babić
Cilj digitalne obrade signala je da se signali, i podaci, obrade kako bi iz njih izbacili neželjene efekte i komponente, na primer šum. Ovako obrađeni podaci se prosleđuju posebnim aplikacijama i algoritmima. Na predavanju ćemo se upoznati sa osnovnim pojmovima smetnji, filtriranja na primeru aktuelnih signala, kao što su cene određenih roba ili kursevi valuta. Potom ćemo istraživati kako da napravimo i realizujemo jednostavne filtre. Primeri će biti obrađeni u softverskom paketu Octave, sa osvrtom i na druga okruženja.
Šta rade kompajleri
Prof. dr Dušan Vujošević
Kompajleri su neizostavan alat u radu programera. Programski kod napisan na višem programskom jeziku prevode u kod razumljiv mašini. Pri tom vrše čitav niz obrada, analiza, prerada i optimizacija. Na predavanju će biti prikazano koje celine čine kompajler. Za svaku celinu biće opisano šta obavlja i koji apstraktni formalizmi iz domena računarskih nauka joj u tome pomažu. Predstaviće se i tipično okruženje za razvoj kompajlera u savremenom računarstvu, kao i izazovi koji se pred razvojem kompajlera očekuju u budućnosti.
Interfejs mozak-računar
Prof. dr Jelena Mladenović
Mislima možemo da kontrolišemo računare.
Šta je to Cloud? Šta je taj AWS? Kako se Zühlke uklapa u to?
Pavle Prica, Marko Milivojević
Osvrnućemo se na jednog od najvećih provajdera, AWS (Amazon Web Services) i njegovu istoriju, odnosno, gde su počeli, a gde su danas. Biće reči o projektima koji se oslanjaju na Cloud u Zühlke-u i detaljnije prezentacije jednog od najvećih projekata na Cloud-u, kako u Zühlke-u tako i šire.
Razvoj video igara
Mladen Jovanović, student treće godine Računarskih nauka i osnivač Sekcije za razvoj video igara na RAF-u
U okviru predavanja pričaćemo o tome šta je „video igra“, šta sve ona podrazumeva i kako izgleda proces pravljenja video igre. S obzirom na to da oblast razvoja video igara postaje sve popularnija u svetu i kod nas, biće reči o potrebnim kadrovima i o tome za kojim kadrovima je danas najveća potražnja.
Period na faksu: kako da se znanju pridoda iskustvo
Zorana Stracenski, Sofija Marković, Sanja Perović, Workpuls
Fakultet je mesto za sticanje osnove i znanja koje predstavlja podlogu za sve na čemu developer jednog dana želi da radi. Međutim, teorija i praksa ne moraju da idu uvek odvojeno. U toku predavanja ćemo podeliti tips&tricks iz industrije o tome kako period na fakultetu može da se iskoristi ne samo za učenje, već i za učestvovanje u aktivnostima koje ti donose iskustvo i primenjivo znanje i pripremaju te za ceo IT svet. Zvuči zahtevno? Drugi deo predavanja će upravo zbog toga biti usmeren na način na koji obaveze na fakultetu i praktične aktivnosti mogu da se ukombinuju, tako da se kreativnom haosu da struktura i postigne sve što se želi.
Napravite svoj prvi veb-sajt koristeći WordPress
Aleksandar Arnautović, TX Services
Naučite kako da napravite svoj prvi prezentacioni sajt ili veb-prodavnicu bez ikakvog znanja programiranja koristeći WordPress platformu.
Korišćenje serverles SQL tehnologije za analitiku velikih podataka
Strahinja Rodić, Majkrosoft razvojni centar Srbija
Tokom ove prezentacije osvrnućemo se na to šta je Azurova Sinapsa za analitiku velikih podataka Majkrosoftovog Azura, šta je serverles SQL tehnologija Azurove Sinapse i kako se ona može koristiti za analitiku velikih podataka.
Parkiranje u urbanim sredinama
Marko Mladenović, RAF
Interesujemo se za temu nalazenja najboljeg parking mesta u uskim gradskim jezgrima. U ovoj prezentaciji predstavicemo istorijat ovog problema kao i neka savremena resenja u okviru inicijative „Smart cities“.
Algoritmi inspirisani prirodom
Milan Tomić, RAF
Napravićemo kratak pregled metoda koje na delu pokazuju kako poznavanje sveta koji nas okružuje uz malo maštovitosti može pomoći u rešavanju problema koji su teški za izračunavanje tradicionalnim pristupima.
Arduino demonstracija
Branislav Milojković, RAF
Demonstracija rada Arduino mikrokontrolera, uz jednostavno programiranje.
C programiranje na Petlji – šta je rekurzija?
Grupa asistenata, RAF
Nakon osnovnog upoznavnja sa RAF kursom na portalu petlja.org učesnici će se kratko upoznati sa osnovnim elementima programiranja. Zatim ćemo pokušati kroz diskusiju i jednostavnije zadatke da proniknemo u ideju rekurzije kao jednog od popularnih metoda za rešavanje problema u programiranju. Videćemo šta je rekurzija, koji su neki od najčešćih problema koje rešavamo rekurzijom i kako se implementira rekurzija u programskom jeziku C. Učesnici radionice moći će da pišu svoje programe i da ih testiraju onlajn na portalu petlja.org u okviru kursa Računarskog fakulteta.
Obnovljivi izvori energije
Prof. dr Lazar Karbunar, RAF
Definicija obnovljivih izvora energije, primeri realizacije sistema koji vrše konverziju besplatne energije u električnu, korišćenje računarskih sistema kao kontrolera procesa pretvaranja besplatne energije u električnu. Nakon osnovnog upoznavnja sa RAF kursom na portalu petlja.org učesnici će se kratko upoznati sa osnovnim elementima programiranja. Zatim ćemo pokušati kroz diskusiju i jednostavnije zadatke da proniknemo u ideju rekurzije kao jednog od popularnih metoda za rešavanje problema u programiranju. Videćemo šta je rekurzija, koji su neki od najčešćih problema koje rešavamo rekurzijom i kako se implementira rekurzija u programskom jeziku C. Učesnici radionice moći će da pišu svoje programe i da ih testiraju onlajn na portalu petlja.org.
Kvantno programiranje za svakoga
Petar Prvulović, RAF
Na ovom predavanju videćemo dokle se stiglo sa kvantnim računarima, kako kvantno programiranje izgleda iz ugla programera i kako da pokrenemo program na pravom kvantnom procesoru.
Moja karijera u gejmingu
Željko Marković, Nordeus
Kako izgleda put od interesovanja do karijere u game developmentu? Da li vam je potrebno vanzemaljsko znanje da biste učinili da se neki karakteri kreću po ekranu? Kratak odgovor je ne, a ako te zanima zašto i na koji način i ti možeš da se započneš svoju karijeriju u gejmingu.
Hajde da napravimo našu kriptovalutu
Lav Leon Hudak,MVP Workshop
Možemo li sami napraviti našu kriptovalutu na Ethereum blockchain-u? Na predavanju ćemo napraviti prost pametni ugovor (smart contract) u programskom jeziku Solidity koji će nam pomoći da uradimo upravo ovo. Videćemo kako možemo pristupiti našoj kriptovaluti preko interneta i kako je možemo poslati kome god želimo.
Od crteža do animacije
Goran Rubil, RAF
Obuhvatiće ukratko ceo proces realizacije/produkcije 3D animiranog filma na opštem nivou, preko primera iz već postojećih ostvarenja iz oblasti 3D karakterne animacije. To podrazumeva planiranje, razradu i realizaciju odredjenih aktivnosti po odredjenom redosledu. Osmišljavanje i dizajn karaktera, odredjivanje stila animacije, pravljenje riga, animiranje po zadatom scenariju, look development, lighting, rendering i kompoziting videa. Ideja je da se predavanjem približi, demistifikuje i pojasni ceo kreativni i organizacioni proces kroz koji se prolazi prilikom pravljenja 3D animacija.
2 thoughts on “Teme seminara 2022”
Comments are closed.