Партиципаторни дизајн

Општи концепт партиципаторне културе. Појава системски оријентисаних модела заједничке креације. Модуларност, флексибилност, душтвена заједница и технологија као моторне снаге партиципаторног дизајна. Демократизација медијске културе. Студије случаја, есеји и интервуји са водећим дизајнерима у овој области.

Опширније

Нанотехнологије

Циљ и исход предмета Циљ предмета је стицање основних знања из нанотехнологија, наноцеви и графенских структура. Стицање знања о основим видовима интеракције наелектрисаних честица са угљеничним наноцевима и графенским структурама као једним видом карактеризације наноструктура. … Опширније

Опширније

Модели и методе софтверског инжењерства

Циљ и исход предмета Упознавање са различитим типовима моделирања софтвера, са њиховим кључним особинама као и са најпознатијим методама које обезбеђују систематичан приступ развоју софтвера. Студент познаје све најзначајније врсте моделирања софтвера и уме како … Опширније

Опширније

Рачунарске игре

Ликови рачунарских игара. Понашање. Вештачка интелигенција. Глума. Simulaтор. Контролери. Опажање. Симулирано опажање. Делимична обсервабилност. Предикторски перцепти. Реаговање. Дефиниција реактивног контролера. Једноставне функције перцепата. Реактивна правила продукције. Стабла одлучивања. Логичко закључивање. Сећање. Меморијски перцепти. Одржавање веровања. … Опширније

Опширније

Савремена рачунарска анимација

Теоријска настава: класична анимација и њен однос са савременом рачунарском анимацијом. Презентација различитих врста савремене рачунарске анимације. Transformација класичних метода анимације и њихова оптимизација за презентацију на рачунару. Одабир напредних техника рачунарске анимације у реализацији … Опширније

Опширније

Микроталасна техника

Теорија вођених електромагнетских таласа. Планарни водови. Таласоводи и резонатори. Мрежни параметри микроталасних кола. Периодичне структуре. Метаматеријали. Фреквентно селективне површи. Екстракција ефективних електромагнетских параметара. Мреже за прилагођење. Микроталасни филтри, спрежници, делитељи снаге, фазни померачи. Рачунарска симулација … Опширније

Опширније

Фази логика

Развој области, основне дефиниције. Operaције у расплинутој логици. Релације. Принцип проширења. Расплинути експертски системи.  Обједињавање. Изоштравање.  Својство апроксимативности.  Регулатори. Одлучивање.  Расплинути системи као компонента система рачунске интелигенције.

Опширније

Скрипт језици

Циљ и исход предмета Основни циљ предмета је упознавање са принципима пројектовања и развоја веб апликација са фокусом на скриптне језике. Студенти стичу потребна знања и вештине и оспособљени су за пројектовање и развој веб … Опширније

Опширније

Објектно оријентисано програмирање

Циљ и исход предмета Усвајање теоретског знања и практичних вештина за разумевање и коришћење објектно-оријентисане парадигме програмирања. Студент разуме све кључне концепте објектно-оријентисаног програмирања и уме да их примени, способан је да осмисли и имплементира … Опширније

Опширније

Рачунарске мреже великих система

Циљ и исход предмета Проучавање мрежних технологија намењених за велике системе и корпоративна решења: ATM, MPLS, xDSL, FTTH. Основни сервиси у широкопојасним мрежама: TriplePlay, VoIP, VPN. Изучавање протокола рутирања, multicast протокола, протокола за управљање мрежама. … Опширније

Опширније