Дистрибуиране и објектне базе података

Дистрибуција података. Ефикасно ажурирање база података (БП) са више локација, у исто време. Дистрибуирана БП. Дистрибуирана обрада података. Дистрибуирани информациони системи. Типови дистрибуираних БП. Нивои рада над дистрибуираном БП. Дистрибуирана архитектура информационог система. Дистрибуирани системи … Опширније

Опширније

Теорија медија

Теоријска настава: Појам и историјат медија. Истраживање медија, појмови теорије и студија медија. Пролиферација медија и медијасфера. Медијска писменост, медијска естетика и медијска култура. Појмови комуникације и информације. Друштвена улога медија. Ефекти и моћ медија. … Опширније

Опширније

Биолошке мреже

Циљ и исход предмета Упознавање са основима анализе и моделирања биолошких мрежа као новог облика биолошких података који комплементирају податке о генетичким секвенцама. Студенти ће бити у стању да сакупе и анализирају јавно доступне податке … Опширније

Опширније

Виртуелна реалност

Милграмов реално-виртуелни континуум и метрика виртуелности/аугментативности, елементи ВР система. Улазни уређаји. Позиционирање у простору. Навигација и манипулисање интерфејсима. Гестикуларни интерфејси. Излазни видео уређаји. Системи за звук. Хаптичка повратна спрега. Архитектура рачунара за виртуану стварност. Архитектура … Опширније

Опширније

Партиципаторни дизајн

Општи концепт партиципаторне културе. Појава системски оријентисаних модела заједничке креације. Модуларност, флексибилност, душтвена заједница и технологија као моторне снаге партиципаторног дизајна. Демократизација медијске културе. Студије случаја, есеји и интервуји са водећим дизајнерима у овој области.

Опширније

Нанотехнологије

Циљ и исход предмета Циљ предмета је стицање основних знања из нанотехнологија, наноцеви и графенских структура. Стицање знања о основим видовима интеракције наелектрисаних честица са угљеничним наноцевима и графенским структурама као једним видом карактеризације наноструктура. … Опширније

Опширније

Модели и методе софтверског инжењерства

Циљ и исход предмета Упознавање са различитим типовима моделирања софтвера, са њиховим кључним особинама као и са најпознатијим методама које обезбеђују систематичан приступ развоју софтвера. Студент познаје све најзначајније врсте моделирања софтвера и уме како … Опширније

Опширније

Рачунарске игре

Ликови рачунарских игара. Понашање. Вештачка интелигенција. Глума. Simulaтор. Контролери. Опажање. Симулирано опажање. Делимична обсервабилност. Предикторски перцепти. Реаговање. Дефиниција реактивног контролера. Једноставне функције перцепата. Реактивна правила продукције. Стабла одлучивања. Логичко закључивање. Сећање. Меморијски перцепти. Одржавање веровања. … Опширније

Опширније

Савремена рачунарска анимација

Теоријска настава: класична анимација и њен однос са савременом рачунарском анимацијом. Презентација различитих врста савремене рачунарске анимације. Transformација класичних метода анимације и њихова оптимизација за презентацију на рачунару. Одабир напредних техника рачунарске анимације у реализацији … Опширније

Опширније

Микроталасна техника

Теорија вођених електромагнетских таласа. Планарни водови. Таласоводи и резонатори. Мрежни параметри микроталасних кола. Периодичне структуре. Метаматеријали. Фреквентно селективне површи. Екстракција ефективних електромагнетских параметара. Мреже за прилагођење. Микроталасни филтри, спрежници, делитељи снаге, фазни померачи. Рачунарска симулација … Опширније

Опширније