Modeli i metode softverskog inženjerstva

Cilj i ishod predmeta Upoznavanje sa različitim tipovima modeliranja softvera, sa njihovim ključnim osobinama kao i sa najpoznatijim metodama koje obezbeđuju sistematičan pristup razvoju softvera. Student poznaje sve najznačajnije vrste modeliranja softvera i ume kako … Opširnije

Opširnije

Računarske igre

Likovi računarskih igara. Ponašanje. Veštačka inteligencija. Gluma. Simulator. Kontroleri. Opažanje. Simulirano opažanje. Delimična observabilnost. Prediktorski percepti. Reagovanje. Definicija reaktivnog kontrolera. Jednostavne funkcije percepata. Reaktivna pravila produkcije. Stabla odlučivanja. Logičko zaključivanje. Sećanje. Memorijski percepti. Održavanje verovanja. … Opširnije

Opširnije

Savremena računarska animacija

Teorijska nastava: klasična animacija i njen odnos sa savremenom računarskom animacijom. Prezentacija različitih vrsta savremene računarske animacije. Transformacija klasičnih metoda animacije i njihova optimizacija za prezentaciju na računaru. Odabir naprednih tehnika računarske animacije u realizaciji … Opširnije

Opširnije

Mikrotalasna tehnika

Teorija vođenih elektromagnetskih talasa. Planarni vodovi. Talasovodi i rezonatori. Mrežni parametri mikrotalasnih kola. Periodične strukture. Metamaterijali. Frekventno selektivne površi. Ekstrakcija efektivnih elektromagnetskih parametara. Mreže za prilagođenje. Mikrotalasni filtri, sprežnici, delitelji snage, fazni pomerači. Računarska simulacija … Opširnije

Opširnije

Fazi logika

Razvoj oblasti, osnovne definicije. Operacije u rasplinutoj logici. Relacije. Princip proširenja. Rasplinuti ekspertski sistemi.  Objedinjavanje. Izoštravanje.  Svojstvo aproksimativnosti.  Regulatori. Odlučivanje.  Rasplinuti sistemi kao komponenta sistema računske inteligencije.

Opširnije

Skript jezici

Cilj i ishod predmeta Osnovni cilj predmeta je upoznavanje sa principima projektovanja i razvoja veb aplikacija sa fokusom na skriptne jezike. Studenti stiču potrebna znanja i veštine i osposobljeni su za projektovanje i razvoj veb … Opširnije

Opširnije

Objektno orijentisano programiranje

Cilj i ishod predmeta Usvajanje teoretskog znanja i praktičnih veština za razumevanje i korišćenje objektno-orijentisane paradigme programiranja. Student razume sve ključne koncepte objektno-orijentisanog programiranja i ume da ih primeni, sposoban je da osmisli i implementira … Opširnije

Opširnije

Računarske mreže velikih sistema

Cilj i ishod predmeta Proučavanje mrežnih tehnologija namenjenih za velike sisteme i korporativna rešenja: ATM, MPLS, xDSL, FTTH. Osnovni servisi u širokopojasnim mrežama: TriplePlay, VoIP, VPN. Izučavanje protokola rutiranja, multicast protokola, protokola za upravljanje mrežama. … Opširnije

Opširnije

Kombinatorna optimizacija

Cilj i ishod predmeta Cilj predmeta je da se studenti upoznaju sa najvažnijim problemima kombinatorne optimizacije i metodama za njihovo rešavanje. Sposobnost karakterizacije optimalnih rešenja i nalaženje efikasnih algoritama za optimizacione probleme nad diskretnim strukturama, … Opširnije

Opširnije

3-Play mreže

Prenos multikast saobraćaja kroz IP mrežu (LAN, WAN, MPLS okruženje). IP multikast grupe, arhitektura mreža u kojima se prenosi multikast saobraćaj. IP multikast rutiranje (PIM protokoli PIM–SM, PIM–DM), mehanizmi za kontrolu multikast saobraćaja. Projektovanje mreže u … Opširnije

Opširnije