Основи пројектовања

Циљ и исход предмета Студенти треба да се упознају са начелима пројектовања унутрашњег простора, односно оспособе за конципирање, израду и презентацију пројектних елабората у домену обликовања ентеријера. Студенти науче одлике ортогоналне пројекције, правила графичког приказивања … Опширније

Опширније

Филм и анимација

Теоријска настава: Порекло, настанак и развој филма. Филм између уметности и медија. Особености филмске слике. Основни елементи филмског језика. План и кадар. Монтажа. Нарација на филму. Говор и звук. Проблем ауторства на филму. Филски жанрови. … Опширније

Опширније

Дизајн визуелних комуникација

Визуелне комуникације у јавном простору; Стандарди примјене графичког дизајна у јавном простору: кретање, оријентација, навигација; Основни архитекстонски појмови и стандарди; Основне одреднице сценског дизајна; Компаративна анализа трендова у дизајну визуелних комуникација; Дизајн сигнализације у јавном … Опширније

Опширније

Нанотехнологије

Циљ и исход предмета Циљ предмета је стицање основних знања из нанотехнологија, наноцеви и графенских структура. Стицање знања о основим видовима интеракције наелектрисаних честица са угљеничним наноцевима и графенским структурама као једним видом карактеризације наноструктура. … Опширније

Опширније

Модели и методе софтверског инжењерства

Циљ и исход предмета Упознавање са различитим типовима моделирања софтвера, са њиховим кључним особинама као и са најпознатијим методама које обезбеђују систематичан приступ развоју софтвера. Студент познаје све најзначајније врсте моделирања софтвера и уме како … Опширније

Опширније

Рачунарске игре

Ликови рачунарских игара. Понашање. Вештачка интелигенција. Глума. Simulaтор. Контролери. Опажање. Симулирано опажање. Делимична обсервабилност. Предикторски перцепти. Реаговање. Дефиниција реактивног контролера. Једноставне функције перцепата. Реактивна правила продукције. Стабла одлучивања. Логичко закључивање. Сећање. Меморијски перцепти. Одржавање веровања. … Опширније

Опширније

Савремена рачунарска анимација

Теоријска настава: класична анимација и њен однос са савременом рачунарском анимацијом. Презентација различитих врста савремене рачунарске анимације. Transformација класичних метода анимације и њихова оптимизација за презентацију на рачунару. Одабир напредних техника рачунарске анимације у реализацији … Опширније

Опширније

Микроталасна техника

Теорија вођених електромагнетских таласа. Планарни водови. Таласоводи и резонатори. Мрежни параметри микроталасних кола. Периодичне структуре. Метаматеријали. Фреквентно селективне површи. Екстракција ефективних електромагнетских параметара. Мреже за прилагођење. Микроталасни филтри, спрежници, делитељи снаге, фазни померачи. Рачунарска симулација … Опширније

Опширније

Фази логика

Развој области, основне дефиниције. Operaције у расплинутој логици. Релације. Принцип проширења. Расплинути експертски системи.  Обједињавање. Изоштравање.  Својство апроксимативности.  Регулатори. Одлучивање.  Расплинути системи као компонента система рачунске интелигенције.

Опширније

Скрипт језици

Циљ и исход предмета Основни циљ предмета је упознавање са принципима пројектовања и развоја веб апликација са фокусом на скриптне језике. Студенти стичу потребна знања и вештине и оспособљени су за пројектовање и развој веб … Опширније

Опширније