Сензори и актуатори

Принципи функционисања и технике мерења. Начини класификације сензора и актуатора. Врсте сензора (отпорнички и капацитивни сензори; електромагнетски сензори; пиезоелектрични сензори; оптоелектронски сензори; дигитални сензори). Примене сензора (сензори линеарног и угаоног померања; сензори брзине, убрзања, силе … Опширније

Опширније

Одабрана поглавља из оптимизације

Конвексно и неконвексно програмирање. Нелинеарно програмирање (безусловна оптимизација; квадратно програмирање; конвексно програмирање; сепарабилно програмирање; целобројно програмирање). Динамичко програмирање. Вишекритеријумска оптимизација. Компромисно програмирање. Апстрактно програмирање. Варијациони рачун. Садржај овог предмета ће се усклађивати са истраживањима на … Опширније

Опширније

Дизајн софтвера

Циљ и исход предмета Савладавање напредног објектно-оријентисаног програмирања уз коришћење напредних дизајн патерна и поштовање принципа софтверског инжењерства. Упознавање са основним принципима моделирања и спецификације софтвера. Студент је способан да ради у тиму и да … Опширније

Опширније

Безбедност мрежа

Циљ и исход предмета Савладавање основних криптографских алгоритама и сигурносних протокола који се користе у рачунарским мрежама и PKI (Public Key Infrastructure) система. По завршетку курса, студент има основна знања о системима и технологијама заштите … Опширније

Опширније

Квалитет софтвера

Циљ и исход предмета Разумевање принципа квалитета софтвера и њихова примена на реалним софтверским пројектима, укључујући етички аспект софтвера, вредност и цену софтвера, као и моделе квалитета и сигурности. Студент је оспособљен да оцени квалитет … Опширније

Опширније

Сигнали и системи

Циљ и исход предмета Стицање знања у примени математичког апарата у анализи сигнала и система. Упознавање са софтверским пакетима за анализу и пројектовање сигнала и система. По завршетку курса, студент разуме основне особине аналогних и … Опширније

Опширније

Генеричко програмирање

Појам генеричког програмирања: параметризоване структуре података и алгоритми. Генеричко програмирање на језику C++: темплејти функција, преклапање (оверлоад) генеричких функција, темплејти класа, специјализација темплејта класа (делимична и потпуна). Статички полиморфизам: предности, недостаци и комбиновање са динамичким. … Опширније

Опширније

Теорија графова

Циљ и исход предмета Оспособљавање студената на апстрактно мишљење и стицање основних знања из области теорије графова. Различити погледи на теорију графова као и њихову примену. Стечена знања користе се у даљем образовању и научно-истраживачком … Опширније

Опширније

Савремене информационе технологије

Подаци и информације.  Нумерички и текстуални подаци.  Формати записа слике,  audio и видео материјала.  Скадиштење података. Процесорске јединице. Рачунарске мреже. Организација података. Обрада нумеричких података. Обрада и презентација текстуалних и мултимедијалних података. Internet апликације. Електронско … Опширније

Опширније

Теорија детекције и модулације

Класична теорија процене параметара и детекције сигнала, временско-дискретни/векторски модели. Представљање временско-континуланих стохастичких процеса. Детекција временско-континуалних таласних облика. Процена параметара сигнала. Гаусови сигнали у АWГН. Детекција случајних процеса у присуству шума. Процена параметара случајних процеса.

Опширније