Партиципаторни дизајн

Теоријска настава: Општи концепт партиципаторне културе. Појава системски оријентисаних модела заједничке креације. Модуларност, флексибилност, душтвена заједница и технологија као моторне снаге партиципаторног дизајна. Демократизација медијске културе. Студије случаја, есеји и интервјуи са водећим дизајнерима у … Опширније

Опширније

Филмска продукција

Теоријска настава: Порекло, настанак и развој филма. Филм између уметности и медија. Особености филмске слике. Основни елементи филмског језика. План и кадар. Монтажа. Књига снимања. Нарација на филму. Говор и звук. Филм кроз историју. Проблем … Опширније

Опширније

3D моделовање и анимација

Теоријска настава: Одабир правог програма за 3Dвизуелизацију и анимацију. 3Dкао вид презентације и као провера сопственог рада и евентуалних недостатака при пројектовању. Брза презентација. Моделовање производа. Архитектура и ентеријер. Анимација 3Dкарактера. Анимирани 3Dефекти. Практична настава: … Опширније

Опширније

Сценски дизајн

Теоријска настава: Увод у сценографију. Основни појмови, одреднице и исходи сценског дизајна. Архитектура и ентеријер као фундамент простора. Стилови кроз епохе. Процес пројектовања, идејно решење од скице и макете до тродимензионалног решења и радионичког цртежа. … Опширније

Опширније

Графички дизајн 2

Графички дизајн – компаративна анализа савремених тенденција; Пројекције и пројекти графичког дизајна релевантни за дизајн графичке форме представљања одабраног програма, наступа, извођења или догађаја у сфери културе и уметности. Израда серије фотографија или илустрација релевантних … Опширније

Опширније

Увод у интерактивни дизајн

Теоријска настава: Увод у интерактивни дизајн, шта је интерактивни дизајн. Врсте интерактивног дизајна. Употреба интерактивног дизајна и проблематика при реализацији. Креирање анимираних елемената и њихова интеракција. Креирање, односно дизајн интерфејса за интерактивно-анимирану платформу. Упознавање програма … Опширније

Опширније

Инжењерске методе оптимизације

Циљ и исход предмета Основни циљ предмета је стицање знања о врстама метода оптимизације и могућностима њихове примене при решавању инжењерских проблема. Анализа модела и проблема примене метода оптимизације. Примене нумеричких метода, метода динамичког програмирања … Опширније

Опширније

Еволуциони алгоритми за наменске системе

Увод у еволуционе алгоритме. Еволуционо тестирање наменских система. Генетски алгоритми за оптимизацију DSP програма. Хијерархијска синтеза наменских система. Генерисање функционалних тестова. Уграђено самотестирање код секвенцијалних кола. Еволуциони приступ за вишекритеријумску оптимизацију код пројектовања VLSI система.

Опширније

Развој и квалитет системског софтвера

Циљ и исход предмета Циљ предмета је да студенти стекну шири и дубљи увид у проблеме развоја сложених софтверских система уз обезбеђење високог нивоа квалитета пројектованог и имплементираног софтверског система. Такође, циљ је и да … Опширније

Опширније

Природни језик и рачунарски вид

Структура и морфологија језика. Структура израза. Речи и њихов смисао. Одређивање смисла помоћу речника. Одређивање смисла без надзора. Семантичка сличност. Марковљеви модели граматике. Означавање делова говора. Пробабилистичка бесконтекстна граматика. Вероватноћа стринга. Пробабилистичко парсовање. Статистичко уређивање … Опширније

Опширније