Рачунарска графика

Циљ и исход предмета Основно разумевање техника растеризације, моделовања и рендеровања у 2D и 3D рачунарској графици користећи OpenGL. На крају курса успешан студент ће разумети технике растеризације, моделовања и рендеровања у рачунарској графици и … Опширније

Опширније

Управљање информацијама

Циљ и исход предмета Основни циљ предмета је упознавање са савременим принципима управљања информацијама, подацима и пројектовањем савремених информационих система, заснованих на објектно орјентисаном приступу и релационим базама података. Студенти стичу напредна знања и вештине … Опширније

Опширније

Дизајн ентеријера

Теоријска настава: Enterијер кроз историју – стилски ентеријер и савремени дизајн. Основни појмови и процес пројектовања у свим фазама. Намештај као саставни део ентеријера. Познавање материјала. Искоришћеност простора. Пројектовање објеката различитих намена. Јавни објекти и … Опширније

Опширније

Дигиталне комуникације

Циљ и исход предмета Циљ предавања и вежби је стицање основних знања у разумевању принципа, анализи и пројектовању дигиталних комуникационих система. По завршетку курса, студент разуме концепт фреквенцијског спектра сигнала, принцип дигитализације аналогних сигнала, као … Опширније

Опширније

Софтверске архитектуре

Циљ и исход предмета Упознавање са структуром софтверског система, његовим елементима и везама између елемената софтверског система. Упознавање са различитим савременим софтверским архитектурама и доменима њихове примене. Студент разуме значај квалитетне софтверске архитектуре, разуме неколико … Опширније

Опширније

Фотоника

Оптички појачавачи. Појачавачи допирани ербијумом. Фибер Раман појачавачи. Пасивна нанофотоника. Si Raman ласери, Си/ИИИ-В хибридни ласери и модулатори. Силицијумске/НЛ-органске хибридне компоненте. Муров закон за интегрисану фотонику. Понашање метала на микроталасним и оптичким фреквенцијама. Плазмонски таласоводи … Опширније

Опширније

Системи на чипу

Преглед техника пројектовања VLSI система. Преглед средстава за подршку пројектовању. Методологија истовременог пројектовања хардвера и софтвера. Пројектовање система на чипу  (SoC). SoC архитектуре, акцелератор-процесори. Софт, фирм и hard језгра. Апликационо специфични (АСИЦ) и реконфигурабилни процесори … Опширније

Опширније

Моделовање и симулација

Циљ и исход предмета Циљ предмета је да студенти разумеју и овладају методима и техникама из области рачунарске симулације и виртуелне реалности, и примени ових знања у практичном раду. Студенти стичу знања и вештина потребних … Опширније

Опширније

Увод у роботику

Циљ и исход предмета Усвајање основних појмова о роботици посматраној на основу рачунарског инжењерства, и уже, вештачке интелигенције. Увод у роботику и класификација роботских система. Оспособљавање за развој основне програмске подршке вештачко-интелигентног робота. Разумевање појма … Опширније

Опширније

Дигиталне библиотеке и архиве

Циљ и исход предмета Усвајање кључних концепата из области управљања дигиталним документима у оквиру дигиталне библиотеке или архиве и стицање практичних вештина у развоју софтвера за управљање дигиталним документима. Студент разуме функционалне захтеве и архитектуру … Опширније

Опширније