Participatorni dizajn

Opšti koncept participatorne kulture. Pojava sistemski orijentisanih modela zajedničke kreacije. Modularnost, fleksibilnost, duštvena zajednica i tehnologija kao motorne snage participatornog dizajna. Demokratizacija medijske kulture. Studije slučaja, eseji i intervuji sa vodećim dizajnerima u ovoj oblasti.

Opširnije

Nanotehnologije

Cilj i ishod predmetaCilj predmeta je sticanje osnovnih znanja iz nanotehnologija, nanocevi i grafenskih struktura. Sticanje znanja o osnovim vidovima interakcije naelektrisanih čestica sa ugljeničnim nanocevima i grafenskim strukturama kao jednim vidom karakterizacije nanostruktura. Upoznavanje … Opširnije

Opširnije

Modeli i metode softverskog inženjerstva

Cilj i ishod predmetaUpoznavanje sa različitim tipovima modeliranja softvera, sa njihovim ključnim osobinama kao i sa najpoznatijim metodama koje obezbeđuju sistematičan pristup razvoju softvera. Student poznaje sve najznačajnije vrste modeliranja softvera i ume kako da … Opširnije

Opširnije

Računarske igre

Likovi računarskih igara. Ponašanje. Veštačka inteligencija. Gluma. Simulator. Kontroleri. Opažanje. Simulirano opažanje. Delimična observabilnost. Prediktorski percepti. Reagovanje. Definicija reaktivnog kontrolera. Jednostavne funkcije percepata. Reaktivna pravila produkcije. Stabla odlučivanja. Logičko zaključivanje. Sećanje. Memorijski percepti. Održavanje verovanja. … Opširnije

Opširnije

Savremena računarska animacija

Teorijska nastava: klasična animacija i njen odnos sa savremenom računarskom animacijom. Prezentacija različitih vrsta savremene računarske animacije. Transformacija klasičnih metoda animacije i njihova optimizacija za prezentaciju na računaru. Odabir naprednih tehnika računarske animacije u realizaciji … Opširnije

Opširnije

Mikrotalasna tehnika

Teorija vođenih elektromagnetskih talasa. Planarni vodovi. Talasovodi i rezonatori. Mrežni parametri mikrotalasnih kola. Periodične strukture. Metamaterijali. Frekventno selektivne površi. Ekstrakcija efektivnih elektromagnetskih parametara. Mreže za prilagođenje. Mikrotalasni filtri, sprežnici, delitelji snage, fazni pomerači. Računarska simulacija … Opširnije

Opširnije

Fazi logika

Razvoj oblasti, osnovne definicije. Operacije u rasplinutoj logici. Relacije. Princip proširenja. Rasplinuti ekspertski sistemi.  Objedinjavanje. Izoštravanje.  Svojstvo aproksimativnosti.  Regulatori. Odlučivanje.  Rasplinuti sistemi kao komponenta sistema računske inteligencije.

Opširnije

Skript jezici

Cilj i ishod predmetaOsnovni cilj predmeta je upoznavanje sa principima projektovanja i razvoja veb aplikacija sa fokusom na skriptne jezike. Studenti stiču potrebna znanja i veštine i osposobljeni su za projektovanje i razvoj veb aplikacija … Opširnije

Opširnije

Objektno orijentisano programiranje

Cilj i ishod predmetaUsvajanje teoretskog znanja i praktičnih veština za razumevanje i korišćenje objektno-orijentisane paradigme programiranja. Student razume sve ključne koncepte objektno-orijentisanog programiranja i ume da ih primeni, sposoban je da osmisli i implementira objektno-orijentisani … Opširnije

Opširnije

Računarske mreže velikih sistema

Cilj i ishod predmetaProučavanje mrežnih tehnologija namenjenih za velike sisteme i korporativna rešenja: ATM, MPLS, xDSL, FTTH. Osnovni servisi u širokopojasnim mrežama: TriplePlay, VoIP, VPN. Izučavanje protokola rutiranja, multicast protokola, protokola za upravljanje mrežama. Projektovanje … Opširnije

Opširnije