Neuralne mreže

Osnovne definicije. Pravila obučavanja neuralnih mreža. Mesto neuralnih mreža u mekom računarstvu. Teorijske osnove obučavanja u neuralnim mrežama. Adaptivne mreže kao osnova neuralnih mreža. Nadgledano obučavanje u neuralnim mrežama i odgovarajuće neuralne mreže. Obučavanje pojačavanjem. … Opširnije

Opširnije

Napredne tehnike obrade signala

Periodogrami i korelogrami. Nepramaterska spektralna analiza. Metode banaka filtara. Parametarske metode za linijske spektre. Racionalne spektralne metode. Prostorne metode. Procesiranje nizova. MUSIC algoritam. Prepoznavanje oblika. Praktične primene.

Opširnije

Digitalne komunikacije

Cilj i ishod predmetaCilj predavanja i vežbi je sticanje osnovnih znanja u razumevanju principa, analizi i projektovanju digitalnih komunikacionih sistema. Po završetku kursa, student razume koncept frekvencijskog spektra signala, princip digitalizacije analognih signala, kao i … Opširnije

Opširnije

Softverske arhitekture

Cilj i ishod predmetaUpoznavanje sa strukturom softverskog sistema, njegovim elementima i vezama između elemenata softverskog sistema. Upoznavanje sa različitim savremenim softverskim arhitekturama i domenima njihove primene. Student razume značaj kvalitetne softverske arhitekture, razume nekoliko savremenih … Opširnije

Opširnije

Fotonika

Optički pojačavači. Pojačavači dopirani erbijumom. Fiber Raman pojačavači. Pasivna nanofotonika. Si Raman laseri, Si/III-V hibridni laseri i modulatori. Silicijumske/NL-organske hibridne komponente. Murov zakon za integrisanu fotoniku. Ponašanje metala na mikrotalasnim i optičkim frekvencijama. Plazmonski talasovodi … Opširnije

Opširnije

Sistemi na čipu

Pregled tehnika projektovanja VLSI sistema. Pregled sredstava za podršku projektovanju. Metodologija istovremenog projektovanja hardvera i softvera. Projektovanje sistema na čipu  (SoC). SoC arhitekture, akcelerator-procesori. Soft, firm i hard jezgra. Aplikaciono specifični (ASIC) i rekonfigurabilni procesori … Opširnije

Opširnije

Modelovanje i simulacija

Cilj i ishod predmetaCilj predmeta je da studenti razumeju i ovladaju metodima i tehnikama iz oblasti računarske simulacije i virtuelne realnosti, i primeni ovih znanja u praktičnom radu. Studenti stiču znanja i veština potrebnih za … Opširnije

Opširnije

Uvod u robotiku

Cilj i ishod predmetaUsvajanje osnovnih pojmova o robotici posmatranoj na osnovu računarskog inženjerstva, i uže, veštačke inteligencije. Uvod u robotiku i klasifikacija robotskih sistema. Osposobljavanje za razvoj osnovne programske podrške veštačko-inteligentnog robota. Razumevanje pojma veštačko-inteligentnog … Opširnije

Opširnije

Digitalne biblioteke i arhive

Cilj i ishod predmetaUsvajanje ključnih koncepata iz oblasti upravljanja digitalnim dokumentima u okviru digitalne biblioteke ili arhive i sticanje praktičnih veština u razvoju softvera za upravljanje digitalnim dokumentima. Student razume funkcionalne zahteve i arhitekturu softvera … Opširnije

Opširnije

Mobilne komunikacije

Cilj i ishod predmetaCilj predmeta je da se nauče koncepti i steknu znanja iz analize i projektovanja sistema savremenih mobilnih komunikacija, kao i da se izuče principi savremenih tehnika prenosa u tim sistemima. Student identifikuje … Opširnije

Opširnije