Struktura i morfologija jezika. Struktura izraza. Reči i njihov smisao. Određivanje smisla pomoću rečnika. Određivanje smisla bez nadzora. Semantička sličnost. Markovljevi modeli gramatike. Označavanje delova govora. Probabilistička beskontekstna gramatika. Verovatnoća stringa. Probabilističko parsovanje. Statističko uređivanje … Opširnije
Savremene paradigme projektovanja paralelnih sistema. Procesori sa više jezgara i multiprocesori. Interkonekcione mreže. Mogućnosti skaliranja i kompozicije. Špekulativne višenitne arhitekture. Izbor metrike za merenje performanse. Ocenjivanje arhitektonske ideje i mogućih kompromisa. Simulacija multiprocesora. Problem skaliranja … Opširnije
Struktura dvonožnog humanoidnog robota. Direktni i inverzni problem kinematike. Tačka nultog momenta i dinamika robota. Dvonožni hod. Kontrola pokreta u 3 dimenzije. Šabloni kretanja na bazi tačke nultog momenta. Principi stabilizujućeg upravljanja. Stabilizujuće upravljanje kod … Opširnije
Uvod u inženjerstvo znanja. Podaci, informacije i znanje. Veštine koje poseduje inženjer znanja. Uvod u sisteme zasnovane na znanju. Tipovi sistema zasnovanih na znanju. Ekspertski sistemi. Neuralne mreže. Rasuđivanje na bazi slučaja. Genetski algoritmi. Inteligentni … Opširnije
Cilj i ishod predmeta Osnovni cilj predmeta je upoznavanje sa savremenim principima upravljanja informacijama, podacima i projektovanjem savremenih informacionih sistema, zasnovanih na objektno orjentisanom pristupu i relacionim bazama podataka. Studenti stiču napredna znanja i veštine … Opširnije
Teorijska nastava: Enterijer kroz istoriju – stilski enterijer i savremeni dizajn. Osnovni pojmovi i proces projektovanja u svim fazama. Nameštaj kao sastavni deo enterijera. Poznavanje materijala. Iskorišćenost prostora. Projektovanje objekata različitih namena. Javni objekti i … Opširnije
Cilj i ishod predmeta Upoznavanje sa savremenim metodama i principima softverskog inženjerstva, kao i razumevanje i primena najčešće korišćenih metodologija za razvoj softvera. Student razume probleme savremenog razvoja softvera, upoznat je sa različitim metodama rešavanja … Opširnije
Teorijska nastava: Uvod. Osnovni pojmovi animacije. Istorija klasične animacije. Predstavljanje vrste animacija. Kompozicija slike. Alati za klasičnu animaciju i alatke u računarskoj animaciji. Vreme i vremenska linija u animaciji. Ekstremi i faze animacije. Karakteri i … Opširnije
Pojam ambalaže; Pojam pakovanja; Klasifikacija ambalaže; Papirna ambalaže; Istorija dizajna pakovanja; Odnos forme i funkcije u procesu projektovanja komponenti pakovanja; Grafički dizajn u funkciji dizajna ambalaže; Projektovanje kutija za smeštanje proizvoda; Papirne kutije različitih struktura, … Opširnije