Scenario i knjiga snimanja

Teorijska nastava: Pojmovi dramaturgije, scenarija i knjige snimanja. Istorijat filmskog scenarija. Scenario između književnosti i filma. Elementi filmskog scenarija. Karakteri. Pojmovi radnje, priče i pripovedanja (naracije). Struktura filmskog scenarija. Osobenosti vizuelne naracije. Televizijska dramaturgija. Serije … Opširnije

Opširnije

Muzička produkcija 3

Teorijska nastava: Završna obrada zvuka (Mastering) – priprema materijala za završnu obradu, upotreba ekvilajzera i dinamičkih procesora u završnoj obradi zvuka, monitoring i merenje signala, redukcija šuma, analogno i digitalno procesiranje, dubina i dimenzija snimka, … Opširnije

Opširnije

Programski prevodioci

Cilj i ishod predmetaUpoznavanje studenata sa problemima prevođenja sa jednog programskog jezika na drugi, principima rada programskih prevodilaca, alatima za njihovo pravljenje i načinom njihove implementacije. Razumevanje programskog prevodioca kao jednog od ključnih alata u … Opširnije

Opširnije

Dizajn interfejsa

Teorijska nastava: Koncept interfejsa i interakcije. Osobine čovekovih čula i efektora. Fenomeni i zakonitosti u percepciji. Računar kao jedinstveni entitet veštačke okoline i sredstvo za odražavanje stvarnosti. Koncepcija grafičkog interfejsa i njegovi hardverski i softverski … Opširnije

Opširnije

Teorija algoritama, automata i jezika

Cilj i ishod predmetaSticanje opštih i stručnih znanja teorije algoritama, automata i jezika Studenti će usvojiti važne pojmove i znanja teorije algoritama, automata i jezika – o determinističkim i nedeterminističkim konačnim automatima, regularnim izrazima i … Opširnije

Opširnije

Integrisani informacioni sistemi

Cilj i ishod predmetaUpoznati studente sa velikom i značajnom oblašću informatike koju čine integrisani informacioni sistemi, sa terminologijom, tehnologijama, konceptima i osnovnim načelima po kojima ova oblast funkcioniše. Student je pripremljen za jednu ili više … Opširnije

Opširnije

Grafički dizajn

Pojam i kategorije grafičkog dizajna;Istorija grafičke delatnosti;Savremeni standardi grafičke proizvodnje;Softverska i hardverska infrastruktura grafičkog dizajna i grafičke proizvodnje;Grafički kao participatorni dizajn;Projektovanje grafičkih proizvoda;Tipografija, ilustracija i fotografija kao varijable grafičkog dizajniranja;Procesi štampe;Visoka štampa;Duboka štampa;Ravna štampa;Propusna štampa;Digitalna … Opširnije

Opširnije

Računarska podrška u dizajnu

Teorijska nastava: Upoznavanje sa grafičkim programima koji se primenjuju u procesu dizajniranja. Izrada različitih tipova dokumenata (knjiga, časopisa, novina, plakata, reklamnog materijala, kataloga, brošura itd). Rad sa tekstom i napredna tipografija. Priprema za štampu, separacije … Opširnije

Opširnije

Softverske komponente

Cilj i ishod predmetaUpoznavanje sa principima razvoja softvera zasnovanog na komponentama, kao i sa alatima za upravljanje i povezivanje softverskih komponenti, zatim servisno-orijentisanom softverskom arhitekturom i konceptom mikroservisa. Student razume pojam softverske komponente u smislu … Opširnije

Opširnije

Ilustracija

Cilj i ishod predmetaCilj učenja predmeta je bazično osposobljavanje studenata za rad u oblasti ilustracije. Studenti se osposobljavaju za upotrebu klasičnih i savremenih medija ilustrovanja, a na osnovu praktičnih vežbi, te na osnovu pokazivanja, opisa … Opširnije

Opširnije