Teorijska nastava: Uvod u interaktivni dizajn, šta je interaktivni dizajn. Vrste interaktivnog dizajna. Upotreba interaktivnog dizajna i problematika pri realizaciji. Kreiranje animiranih elemenata i njihova interakcija. Kreiranje, odnosno dizajn interfejsa za interaktivno-animiranu platformu. Upoznavanje programa … Opširnije
Cilj i ishod predmetaUpoznavanje sa principima rada bežičnih senzorskih mreža. Sticanje znanja o mogućnostima i ograničenjima sistema bežičnih senzorskih mreža. Kandidat je u stanju da projektuje sisteme bežičnih senzorskih mreža za različite primene. Studenti analiziraju … Opširnije
Cilj i ishod predmetaOsnovni cilj predmeta je sticanje znanja o vrstama metoda optimizacije i mogućnostima njihove primene pri rešavanju inženjerskih problema. Analiza modela i problema primene metoda optimizacije. Primene numeričkih metoda, metoda dinamičkog programiranja i … Opširnije
Uvod u evolucione algoritme. Evoluciono testiranje namenskih sistema. Genetski algoritmi za optimizaciju DSP programa. Hijerarhijska sinteza namenskih sistema. Generisanje funkcionalnih testova. Ugrađeno samotestiranje kod sekvencijalnih kola. Evolucioni pristup za višekriterijumsku optimizaciju kod projektovanja VLSI sistema.
Cilj i ishod predmetaCilj predmeta je da studenti steknu širi i dublji uvid u probleme razvoja složenih softverskih sistema uz obezbeđenje visokog nivoa kvaliteta projektovanog i implementiranog softverskog sistema. Takođe, cilj je i da studenti … Opširnije
Struktura i morfologija jezika. Struktura izraza. Reči i njihov smisao. Određivanje smisla pomoću rečnika. Određivanje smisla bez nadzora. Semantička sličnost. Markovljevi modeli gramatike. Označavanje delova govora. Probabilistička beskontekstna gramatika. Verovatnoća stringa. Probabilističko parsovanje. Statističko uređivanje … Opširnije
Savremene paradigme projektovanja paralelnih sistema. Procesori sa više jezgara i multiprocesori. Interkonekcione mreže. Mogućnosti skaliranja i kompozicije. Špekulativne višenitne arhitekture. Izbor metrike za merenje performanse. Ocenjivanje arhitektonske ideje i mogućih kompromisa. Simulacija multiprocesora. Problem skaliranja … Opširnije
Struktura dvonožnog humanoidnog robota. Direktni i inverzni problem kinematike. Tačka nultog momenta i dinamika robota. Dvonožni hod. Kontrola pokreta u 3 dimenzije. Šabloni kretanja na bazi tačke nultog momenta. Principi stabilizujućeg upravljanja. Stabilizujuće upravljanje kod … Opširnije
Uvod u inženjerstvo znanja. Podaci, informacije i znanje. Veštine koje poseduje inženjer znanja. Uvod u sisteme zasnovane na znanju. Tipovi sistema zasnovanih na znanju. Ekspertski sistemi. Neuralne mreže. Rasuđivanje na bazi slučaja. Genetski algoritmi. Inteligentni … Opširnije